szerző:
hvg.hu

Holtan találták Sean Hoare-t, a News of the World című lap egykori újságíróját, aki terhelő vallomást tett a brit kormánypárt, a konzervatívok korábbi kommunikációs vezetőjére, Andy Coulsonra.

A brit lap, a The Guardian szerint Andy Coulson is dolgozott a News of the Worldnél, mielőtt kommunikációs tanácsadó lett volna a toryknál. A rendőrség nem talált gyanús körülményt a rá terhelő adatokat szolgáltató Hoare halálakor. (A botrány miatt vasárnap lemondott a Scotland Yard főparancsnoka is.)

A botrány egyre terebélyesedett az utóbbi időben, és már a brit miniszterelnökig jutott az ügy, hiszen David Cameron a tory párt politikusaként került Nagy-Britannia élére. A miniszterelnök környezetében pedig sok olyan volt szerkesztő és újságíró megfordult, aki belekeveredett az ügybe. Maga Coulson például személyesen is részt vett Cameron kampányában. A News of the Worldről viszont kiderült, hogy illegális módszerekkel szereztek információkat az újságírói.

Coulson, a tory ex-tanácsadó viszont cáfolja, hogy ő tudott volna a lehallgatásokról, amikor a News of the Worldnél dolgozott. A most meghalt Hoare viszont a New York Times-nak és a brit Guardiannak is adott információkat a bulvárlapnál alkalmazott technikákról.

Az ügybe nemcsak a rendőrség, a politika, hanem a News Corp. cég is beleremegett. Egyik vezetőjét, a News of the World korábbi főszerkesztőjét, Rebekah Brooksot a hétvégén letartóztatták Angliában, tulajdonosa, Rupert Murdoch és fia pedig immár szintén a vizsgálatok kereszttüzébe került.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Világ

Murdoch bocsánatot kért, fizetett hirdetésekben

Rupert Murdoch médiavállalkozó a szombati brit lapokban közzétett egész oldalas hirdetésekben kért bocsánatot a szigetország lakosságától a News of the World című bulvárlapjánál történt lehallgatási botrányért.

MTI Világ

Terjed a brit sajtóbotrány, már a Sunday Times is gyanúban

Egyre duzzad az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotránya: hétfőn már az egyik legpatinásabb brit vasárnapi lap, a The Sunday Times is illegális információszerzés gyanújába keveredett, és a Murdoch-sajtóbirodalom brit lapjai által elkövetett hasonló vétségek áldozatai között lehet Károly brit trónörökös és Gordon Brown volt kormányfő is.

hvg.hu Világ

Újabb topmenedzser mondott le a brit sajtóbotrány miatt

Lemondott a Dow Jones & Co. cég vezérigazgatója, Les Hinton pénteken. Hinton nem a Dow Jones gazdasági hírügynökségnél végzett tevékenysége miatt került most reflektorfénybe, hanem azért, mert Rupert Murdoch másik cégénél, a News Internationalnél dolgozott 2007-ben, tehát akkor, amikor a News of the World újságírói lehallgattak bizonyos mobiltelefon-üzeneteket.

Skócia mint EU-tag?

Skócia mint EU-tag?

Megalázták a választók az MSZP-s polgármesterjelöltet Mohácson

Megalázták a választók az MSZP-s polgármesterjelöltet Mohácson

Kezdődik a Nyugati felújítása, kevesebb pénztár lesz nyitva

Kezdődik a Nyugati felújítása, kevesebb pénztár lesz nyitva

Bloomberg: egy jachton tartott orgia teszteli Orbán-rendszerének vasmarkát

Bloomberg: egy jachton tartott orgia teszteli Orbán-rendszerének vasmarkát

A tökéletes eredmény született meg a walesi-horvát meccsen

A tökéletes eredmény született meg a walesi-horvát meccsen

Merkel a szíriai török beavatkozás azonnali leállítását sürgeti Erdogantól

Merkel a szíriai török beavatkozás azonnali leállítását sürgeti Erdogantól