szerző:
MTI

Jaroszlavlban, ahol szerdán lezuhant egy Jak-42 típusú repülőgép a fedélzetén a helyi Lokomotiv jégkorongcsapattal, csütörtök reggelre megtalálták mind a 43 áldozatot, a két életben maradt utas életéért pedig harcolnak az orvosok.

A sérültek egyike súlyos, a másik válságos állapotban van. Égési sérüléseik kezelésére a fővárosból rendeltek ki szakorvosokat. A Jaroszlavli területen háromnapos gyászt rendeltek el a sportolók emlékére. A Lokomotiv székházához virágokat, gyertyákat visznek az emberek, és egész Oroszországban sok sportrendezvényen gyászszalaggal versenyeznek csütörtökön a sportolók.

A gép "fekete dobozait" csütörtökön reggel még keresték, a feltételezések szerint a víz alá került farrészben vannak. Az áldozatok többségét a Volgában, illetve az ott beleömlő Tunosonka folyóban találták meg, a helyi Tunosna repülőtértől nem egész két kilométernyire, ahová a gép mintegy 100 méteres magasságból zuhant.

Az első feltételezések szerint a Jak-42 egy antennába ütközhetett felszállás közben, vagy három hajtóműve közül az egyik felmondta a szolgálatot. Szakértők a csütörtöki lapokban elmondták: a Jak-42 két hajtóművel gond nélkül repül, de a felszálláshoz mindháromra szükség van. A gépet a Jak-Szervisz elnevezésű charter légitársaság üzemeltette, és az űrkutatás terén tevékenykedő Hrunyicsev Intézettől bérelte. Belül egyetlen VIP-szalonnak rendezték be, és a lapok értesülései szerint gyakran vették igénybe sportcsapatok. Ez volt a társaság egyetlen ilyen gépe, a további négy Jak-40-es. Más hírek szerint a gép pilótáit hibáztathatják a történtekért.

A Jak-42 közepes távolságokra a Jakovlev intézetben tervezett gép, amelyet az Il-18 és a Tu-134-es gépek felváltására szántak. Első ízben 1975-ben emelkedett a levegőbe, és széles körben 1980 végén kezdték használni. A gép utazósebessége 810 kilométer/óra, utazó magassága 9100 méter, egyhuzamban 2900 kilométert tud megtenni, 120 utasra tervezeték, személyzete két pilóta és egy fedélzeti mérnök. A szmolenszki és a szaratovi repülőgépgyárakban gyártották 2002-ig, összesen 183 darab készült, és ebből többet szállítottak Kubába és Kínába. Az összes Jak-42 közül 9 szenvedett balesetet, 562 emberéletet oltva ki.

©

Oroszországban igen gyakoriak a légi balesetek, és nem telik el úgy nap, hogy a hatalmas országban legalább egy-két géppel ne lenne menet közben műszaki probléma, a kényszerleszállások mindennapiak. A szakértők ezt a csütörtöki lapokban is a géppark elöregedésével hozzák összefüggésbe, valamint azzal, hogy a kisebb magántársaságok elsősorban a pénzkeresetet tartják szem előtt, s nem a biztonságot.

Szergej Sojgu, a rendkívüli helyzetek minisztere a minap úgy nyilatkozott: magánvéleménye szerint ahhoz, hogy kevesebb repülőgép zuhanjon le, nem az orosz repülőgépipart kellene támogatni és várni az eredményeket, hanem annyi új gépet kellene vásárolni, amennyire szükség van. Gennagyij Gudkov, az állami duma biztonsági kérdésekkel foglalkozó bizottságának elnökhelyettese emlékeztetett az utóbbi idők hajó- és repülőgép-baleseteire, és úgy vélte, ez azt mutatja, hogy "a nemzet minden téren degradálódik".

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A christchurchi merénylet bosszúja volt a Srí Lanka-i robbantássorozat

A christchurchi merénylet bosszúja volt a Srí Lanka-i robbantássorozat

Magyar asztrofotós magyarázza el, miért óriási dolog a fekete lyukról készült fotó

Magyar asztrofotós magyarázza el, miért óriási dolog a fekete lyukról készült fotó

Miért nem a katolikus egyház fizeti a Notre-Dame felújítását?

Miért nem a katolikus egyház fizeti a Notre-Dame felújítását?

Megszűnik Bokros Lajos pártja

Megszűnik Bokros Lajos pártja

Videó: parkolás közben robbanhatott fel egy Tesla

Videó: parkolás közben robbanhatott fel egy Tesla

Akár kupak is készülhet a használt pelenkákból

Akár kupak is készülhet a használt pelenkákból