A parlamenti ellenzéki pártok elnökei és egyben államfőjelöltjei több mint 100 millió rubellel lemaradva követik Putyint és Prohorovot a sajtóban közölt lista szerint.
A kommunista Gennagyij Zjuganov 263 millió rubelt kapott támogatóitól, és 251 milliót el is költött a választási kampány során. Vlagyimir Zsirinovszkij, a liberális demokraták elnökjelöltje 225 millió rubellel gazdálkodhatott, míg Szergej Mironov, az Igazságos Oroszország elnöke mindössze 129 millió rubelt költhetett a kampányra.
A Vedomosztyi című lap honlapján megjelent írás szerint a vasárnapi elnökválasztás esélyesének tartott Putyin stábja, a parlamenti választási kampány tanulságait levonva, jobban kihasználta az internet lehetőségeit. Ez azonban másfél-két millió dollárjukba került.

A Yandex.ru, a mail.ru kereső- és levelező, valamint az Odnoklaszsznyiki (osztálytársak) közösségi oldalon ismert közéleti szereplők portréit helyezték el azzal a kérdéssel, hogy kire szavaznának. Ez a reklám aztán az elnökjelölt választási kampánya kezdetén nyitott weboldalára vezetett.
A Yandexen egy ilyen megjelenés 15 millió rubelbe, több mint 380 ezer euróba kerül, amelyre a posta és a hírek rovatban 318 milliószor kattintottak rá - tudták meg a Vedomosztyi munkatársai. Vlagyimir Putyin internetes reklámja hatásosnak bizonyult.
Korábban az elnökjelöltek "csupán" néhány százezer dollár értékben vásároltak megjelenést a leglátogatottabb internetes keresőoldalakon.