Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Peren kívüli egyezség keretében 17 millió dolláros kártérítésben állapodtak meg a philadelphiai vízibuszbalesetben elhunyt magyar fiatalok hozzátartozói az alperesekkel szerdán.
Az ügyben eljáró philadelphiai bíró jóvá is hagyta a megállapodást, amelynek értelmében a két fiatal halott hozzátartozói 15 millió dolláron, 18 túlélő pedig kétmillió dolláron osztozik.
A philadelphiai szövetségi bíróságon hétfőn kezdődött meg a kártérítési per, amelyet a városban 2010. július 7-én bekövetkezett vízi baleset két magyar áldozatának hozzátartozói indítottak a felelősök ellen. Thomas O'Neill körzeti szövetségi bíró kedden felfüggesztette a tárgyalást, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse.
"A családok nagyon hálásak azért, mert a bíróság elismeri, hogy gyermekeik fontosak voltak, és nem azt érdemelték, hogy haszontalanul haljanak meg" - mondta Robert Mongeluzzi, az áldozatok családjait képviselő ügyvéd. Másik ügyvédjük, Peter Ronai úgy fogalmazott, hogy a családok "nem boldogok, de megkönnyebbültek és várják a hazatérést".
"A családok kezdettől fogva azt mondták, hogy kötelességük megadni a tiszteletet gyermekeiknek és megtenni minden tőlük telhetőt azért, hogy más gyermekek életét ne veszélyeztessék turistahajókat, uszályokat vagy vontatóhajókat nem biztonságosan üzemeltető cégek" - tette hozzá Ronai.
A philadelphiai Delaware folyón történt tragikus balesetben a 10 méter hosszú városnéző vízibuszba beleszaladt egy 76 méteres tolóhajó. A két fővel üzemelő vízibuszon 35 utas tartózkodott, köztük egy cserelátogatáson tartózkodó magyar diákcsoport. A műszaki hiba miatt a vízen veszteglő vízibusz a parttól 45 méterre süllyedt el a sebes mozgású folyóba.
A két fiatal magyar áldozat családja egyaránt beperelte a tolóhajó és a kétéltű jármű üzemeltetőjét, a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks nevű vállalatot, de az alperesek között szerepelt a philadelphiai önkormányzat és mások is. A felperesek ügyvédjei szerint a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség.
A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatának tavaly júniusban nyilvánosságra hozott megállapításai szerint a tragédiáért elsősorban a tolóhajó kormányosa volt felelős, aki nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így nem is láthatta az útjába kerülő, mozgásképtelenné vált és segítséget kérő sétahajót. A kormányos, Matt Devlin tavaly augusztusban halált okozó kötelességszegésben - ami hajózási jogban a gondatlanságból elkövetett emberöléssel egyenértékű - bűnösnek ismerte el magát, amiért novemberben egyévi szabadságvesztést kapott.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.