szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Spórolásból egyszerű postai küldeményként adtak fel egy értékes Rembrandt-alkotást, ami soha nem érkezett meg a címzetthez. A norvág posta jelképes kártérítést ajánlott.

Elvesztett egy Rembrandt-rézkarcot egy norvég galéria, mert futár helyett a postát vette igénybe a képzőművészeti alkotás szállítására. Az Oslótól 80 kilométerre délre fekvő Greaakarban lévő Soli Burg galéria egy brit műkereskedőtől vásárolta meg a Lieven Willemsz van Coppenol holland kalligráfus portréját ábrázoló rézkarcot, amelyet a németalföldi mester 1658 körül készített.

A galéria, amely Rembrandt, Goya, Munch és Dalí képeit állítja ki, megkapta az értesítést a postától a csomag megérkezéséről, ám amikor vezetője el akarta hozni azt, a postán nem találták a küldeményt. "Igen drága futárt alkalmazni vagy különleges biztosítást kötni, ezért mindeddig a postát használtuk" - magyarázta csütörtökön Ole Derje, a galéria vezetője. A rézkarc értéke 40-50 ezer korona körül van, a posta azonban 500-1000 korona kártérítést akar fizetni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!