szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

José Manuel Barroso, az Európai Bizottság elnöke avatta fel pénteken Szófiában az európai alapokból finanszírozott új metróvonalat, rajta az Európai Unió nevű metróállomást, amelyet a megépítés után 30 évvel helyeztek üzembe.

Az állomás a nevét köszönetképpen kapta, amiért az EU végül 157 millió euróval támogatta a második metróvonal építését. A megállót egyébként még a kommunizmus idején, 1981-ben építették meg.

Az 1979-ben megkezdett szófiai metróépítést pénzhiány miatt többször is felfüggesztették.

Az első szakaszt csak 1998-ban helyezték üzembe, a teljes első metróvonal, amely a sűrűn lakott északnyugati Lulin és délkeleti Mladoszt negyedeket köti össze, 2009-re épült meg japán támogatással.

A második vonalat pénteken helyezték üzembe, a Systra francia cég fővállalkozásában. A vonal hossza 10,6 kilométer és 11 állomása van.

A munkálatok idején végzett ásatások miatt többször is módosítani kellett a metró nyomvonalát, amelynek Serdica nevű állomása a romok alatt épült fel.

A második metróvonal várhatóan 20 százalékkal javítja a 2,2 millió lakosú, zsúfolt bolgár főváros közlekedését. A metrót naponta 380 ezer utas használja majd a városháza számításai szerint.

A harmadik, 15 kilométer hosszú vonal kiépítését a következő évekre tervezik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!