A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Megszűnnek a horvát-magyar határ menti vonalakon közlekedő vonatok, miután a horvát vasúttársaság decembertől megfelezi a nemzetközi járatok számát.
A horvát vasút honlapján olvasható közlemény szerint a 2011/2012-es menetrendben szereplő 56 nemzetközi járatból a 2012/2013-as menetrend szerint a vasúttársaság 24 járatot üzemeltet majd a horvát és az európai úti célok között. Magyar-horvát viszonylatban Zágráb és Budapest között napi egy pár vonat közlekedik majd.
Ez azt jelenti, hogy december 9-től megszűnik a többi között a Kotor-Murakeresztúr-Kapronca -Gyékényes, illetve Pélmonostor-Pécs vonalakon közlekedő határ menti vonat, valamint a Szarajevó-Eszék-Pécs-Budapest járat is.
Különösen az Eszék és Pécs között közlekedő vonatok megszűnése érinti rendkívül érzékenyen az Eszék-Baranya megyei magyarságot - mondta Sója Dénes, a horvátországi magyar kisebbség parlamenti képviselője. Eszék és Pécs között már évek óta napi kettő - egy reggeli és egy esti járat közlekedik -, amelyet havonta 1500 ember, többségében horvátországi magyar vesz igénybe. Az utasok majdnem fele elsősorban diák és egyetemista.
Sója Dénes már korábban kérelmezte az érintett járatok megtartását Sinisa Hajdas Doncic tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális miniszterhez intézett levelében. A szeptember eleji keltezésű kérelem egyik példányát a képviselő személyesen is átadta a miniszternek, de választ eddig nem kapott.
A vasúttársaság korábban megállapította, hogy a mostani 56 nemzetközi járatból 46 összesen évi 38,6 millió kuna veszteséggel üzemel - írta pénteki számában a Jutarnji list. Elemzések azt mutatják, hogy ezeken a vonalakon vonatonként átlagosan 31 ember utazik. Kiszámolták azt is, hogy a veszteség 75 ezertől egészen 2,6 millió kunáig terjed járatonként - teszi hozzá a lap, amely emlékeztet arra is, hogy a horvát vasút először csak 12 nemzetközi járatot akart megtartani, de időközben több járatról sikerült megállapodnia a szomszédos országok vasúttársaságaival.
A horvát vasúttársaság még mindig tárgyal bizonyos nemzetközi partnerekkel további járatok bevezetéséről.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.