szerző:
hvg.hu/transindex.ro
Tetszett a cikk?

Kísértetiesen hasonlít egy világszerte népszerű reklámfilmre a román parlamentbe igyekvő Erdélyi Magyar Néppárt reklámja. A kempánystáb kreatív vezetője lemondott, de a párt nem fogadta el a lemondását, és továbbra is használni fogja a videót.

Pénteken, november 30-án rukkolt elő új, Benned kezdődik című kampányfilmjével a december 9-i román választásokon újoncként induló Erdélyi Magyar Néppárt. A kampány utolsó hetére időzített videót azonban szombat estére el is távolították a videómegosztóról. Az ok: a klip kísértetiesen emlékeztet a Pfizer gyógyszergyártó kanadai reklámjára - írja a Transindex.

“Az alapötlet a következő volt: mutassunk egy fiatalt, amint graffitizni indul. Nyilván, mivel választási kampány van, a néző valami protest-feliratokat vár. A csavar a történetben, hogy a piercinges fiatal tulajdonképpen egy, a kommunista időkben épített tömbháznegyedben lakó, tolószékes nagymamája kedvéért virágokat fest a szocreál betonmonstrumokra. Szlogen: "Benned kezdődik"” – így foglalta össze a már nem elérhető EMNP-s klipet Demeter Szilárd, aki a néppárt kampánystábjának kreatív vezetőjeként felel a szervezet országos kreatív anyagaiért.

A Pfizer reklámja, melyet közel másfél millóan láttak eddig

Az eset kapcsán Demeter Szilárd szombaton éjszaka benyújtotta lemondását az EMNP országos kampánycsapatának kreatív stábja éléről, ezzel párhuzamosan hangsúlyozva: “kizártnak tartom, hogy a filmesek "loptak" volna. Eredeti látásmódú és kreatív alkotók, még csak elképzelni sem tudom róluk.” Demeter úgy véli: bár nem szándékosan, de hibázott, mert az ő felelőssége minden országos kreatív anyag. Elmondta: 24 óra alatt a klipet mintegy 2000-e látták, és “tegnap este, amikor felhívták a figyelmemet a másik reklámra, természetesen azonnal leállítottam, mert így gondoltam korrektnek.”

Az EMNP kampányvideója

Az EMNP a kampányban tudatosan használta az RMDSZ helyhatósági választási kampányában bejáratott arculati elemeit. A Transindex felvetésére, miszerint az arculati elemek "kölcsönvétele" és a klipes "áthallás" között hasonlóság áll fenn, a lemondott kreatív vezető ezt válaszolta: “Hát éppen emiatt omlottam össze. Az tudatos – és nyilván provokatív – "idézet" volt, az ötletgazda arra számított, hogy ez a típusú válasz annyira kiveri a biztosítékot az RMDSZ-nél, hogy a saját választóközönségükben is tolni fogják a 6:3-at (azok között is, akiket mi nem érünk el). Mint az "Itt az idő!" Fidesz-szlogen a Mikó-tüntetésen, működésbe hozza a tudatalattit. A számítása bejött. Ez viszont egyáltalán nem volt szándékos, sőt. Ha valaki megnézi az előkampány óta élesített kreatív anyagainkat, akkor meggyőződhet erről.”

Az EMNP elnöksége nem fogadta el Demeter Szilárd lemondását, sőt, úgy döntöttek, a kampányklipet is használni fogják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!