szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Fehér Sándor zenekarvezetőt annak ellenére osztották be mentésirányítónak a szerencsétlenül járt Costa Concordia óceánjárón, hogy nem volt meg az ehhez szükséges életmentő kiképzése - jelentette ki szerdán az MTI-nek telefonon nyilatkozva Peter Ronai, a katasztrófa magyar áldozatának és károsultjainak New York-i ügyvédje.

Fehér Sándor a január 13-án, a toscanai partoknál bekövetkezett balesetben 29 másik emberrel együtt életét vesztette, két embernek nyoma veszett. Az ügyvéd szerint a zenészt - a személyzet több más tagjával együtt - nemcsak kiképzés híján kényszerítették bele a mentésirányítói szerepbe, hanem úgy, hogy angolul sem tudott. Ilyen körülmények között akkor is képtelen lett volna instrukciókkal ellátni az utasokat, ha egyébként tudta volna, mi a teendő.

"A hajón sem a személyzetet, sem az utasokat nem készítették fel arra, hogy vészhelyzet esetén mi a teendő. Ekkora káoszban nem is csoda, hogy ennyien az életüket vesztették" - mondta Ronai. Ha az üzemeltető betartotta volna a biztonsági előírásokat, senkinek sem kellett volna meghalnia - tette hozzá. 

Peter Ronai az állítását egy újonnan nyilvánosságra hozott, egy utas által készített videofelvétellel támasztotta alá, amelyen az látható, ahogy Fehér Sándor a személyzet sárga mentőmellényében áll a vörös mentőmellényt viselő utasok mellett.

"Kétlem, hogy bármikor az életükben vettek már fel mentőmellényt" - mondta a mentésre beosztott magyar cigányzenekar tagjairól a Fox News televíziónak nyilatkozva az áldozat és a többi magyar károsult ügyvédje. A kérdésre, hogy az angolul nem beszélő érintettek hogyan mehettek át mégis a biztonsági vizsgán, az ügyvéd kijelentette: azért, mert megmondták nekik, hogy melyik tesztkérdésre mit kell válaszolniuk. 

Fehér ügyvédei, Peter Ronai és Holly Ostrov-Ronai gondatlanságból elkövetett emberölés jogcímén kezdeményeztek eljárást a hajó üzemeltetője és tulajdonosa, a brit-amerikai Carnival-csoport ellen, és 400 millió dolláros kártérítési keresetet nyújtottak be.

A túlélők nevében indított polgári keresetek teljes gondatlansággal vádolják a katasztrófával kapcsolatban a Carnival Cruise Line hajótársaságot, valamint annak anyacégét, a Carnival Corporationt is. Ezekben a keresetekben is szerepel büntető jellegű kártérítés.

A Costa Concordia, a fedélzetén több mint 4 ezer utassal és személyzettel a toscanai partok közelében ütközött sziklának. A balesetet követő káoszban a kapitány, Francesco Schettino elhagyta a fedélzetet. Fehér Sándor az óceánjárón utazó gyerekek mentése közben halt meg.

A Ronai & Ronai ügyvédi iroda képviselte annak a két magyar fiatalnak a hozzátartozóit is, aki Philadelphiában 2010 nyarán egy folyami hajóbalesetben vesztette életét. Az ügyben peren kívül 17 millió dolláros megállapodás született.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Csak koronavírus ellen beoltott utasokat fogad a Qantas a nemzetközi járatain

Csak koronavírus ellen beoltott utasokat fogad a Qantas a nemzetközi járatain

Egy csók miatt bojkottálnák a Netflixet Indiában

Egy csók miatt bojkottálnák a Netflixet Indiában

34 millió migránst kellene Európának integrálnia

34 millió migránst kellene Európának integrálnia