szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hajtóművi fékezőberendezések hibásodtak meg a tavaly decemberben Moszkvában szerencsétlenül járt Tu-204-es repülőgépnél - jelentették be a műszaki vizsgálat eredményét csütörtökön.

A moszkvai Vnukovo repülőtéren 2012. december 29-én az orosz Red Wings légitársaság Tupoljev gépe nem tudott megállni a leszállópályán, a betonkerítést átszakítva kicsúszott a kijevi országutat a reptértől elválasztó árokba, és háromfelé szakadt. A repülőgép orra az autópályára esett.

A moszkvai székhelyű államközi légügyi bizottság honlapján olvasható jelentés szerint a pilóták négyszer is próbálkoztak a hajtóművek tolóerő-visszafordító berendezésének, az úgynevezett sugárfordítónak a bekapcsolásával, de mindannyiszor sikertelenül. A fékezés helyett a hajtóművek csak tovább gyorsították a gépet, amely körülbelül 190 kilométeres óránkénti sebességgel rohant bele az országutat és a repülőteret elválasztó árokba.

A leszállópályáról kicsúszás közben a fedélzeti mérnök leállította a hajtóműveket, de már későn. A Tu-204-es földet érése és a kicsúszás között mindössze 32 másodperc telt el.

A Red Wings légitársaságnak a csehországi Pardubicéből visszatérő járatán nyolcfős személyzet teljesített szolgálatot, és közülük csak hárman élték túl a tragédiát. A kapitány, a másodpilóta és a fedélzeti mérnök, valamint két utaskísérő halt meg a balesetben. A három túlélő közül egy már elhagyhatta a kórházat.

Egy autós is megsérült, akinek gépkocsiját a repülőgép egyik kereke találta el.

A Kommerszant című orosz lap értesülései szerint a Roszaviacija a napokban megvonhatja a Red Wings működési engedélyét. A légitársaság ellenőrzése során megállapították ugyanis, hogy tavaly decemberben a Vnukovón történt szerencsétlenségen kívül öt hasonló eset történt a cég Tu-204-es gépeivel. Az egyik mindössze egy órával - ugyancsak Vnukovón - a Csehországból visszatért gép balesete előtt.

A működési engedély megvonása a Red Wings csődjéhez vezethet - jegyezte meg a lap.    

Az Alekszandr Lebegyev tulajdonában lévő orosz légitársaságot 1999-ben alapították, és a cég a tizenöt vezető orosz légitársaság egyike és a Tu-204-es repülőgépek legnagyobb megrendelője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!