112 ezer civil halott Irakban - a háború "vége" óta

Több mint 112 ezer civil halálos áldozatuk van Irakban a harcoknak, támadásoknak és merényleteknek, amelyek vérbe borították az országot az amerikai-brit vezetésű megszállás tíz évvel ezelőtti kezdete óta - derül ki az Iraq Body Count (Iraki Halottszámlálás, IBC) nevű civil szervezet vasárnap közzétett friss adataiból.

  • MTI MTI
112 ezer civil halott Irakban - a háború

A nagy-britanniai székhelyű szervezet ezenkívül több mint 135 ezerre teszi a tíz év alatt végrehajtott 31 500 támadás és merénylet sebesültjeinek számát. A katonák és a felkelők veszteségeit is tekintve pedig a halottak száma elérheti a 174 ezret a jelentés szerint.

A szunnita-síita felekezeti konfliktus 2006 és 2008 között járt a legvéresebb következményekkel az országban. 2006 februárjában a fővárostól északra fekvő Szamarrában egy síita mauzóleum elleni merénylet az erőszak példátlan hevességű fellángolásának kezdetét jelentette a síita és szunnita milíciák, valamint a külföldi megszálló erők között. Abban az évben 31 418 polgári személy halt meg erőszakcselekményekben az IBC adatai szerint, a következő évben pedig 20 930.

Tíz évvel a megszállás kezdete után Irakot még mindig naponta gyászba borítják merényletek és gyilkosságok. "A konfliktus nem ért véget - állapítja meg az Iraq Body Count. Továbbra is jelen van mindenütt. Kezdetének az időpontját tudjuk, a végét még nem látni." Ma is még évi 4-5 ezer ember esik az erőszak áldozatául. A legtöbb ember Bagdadban és térségében hal meg, utána a szunnita többségű északi és nyugati tartományok következnek - írja a civil szervezet.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.