szerző:
hvg.hu

Közleményben reagált az RTL Klub a Heti Válasz egyik cikkére, amely szerint a magyar tévécsatornát is birtokló Bertelsmann sajtókonszern „veteránjai” alkotják a Fidesz-kritikus tábort az Európai Néppártban és az RTL Klub a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a választási kampányban milliárdos összegtől esik el.

A Heti Válasz portálja tegnap jelentette meg a mai nyomtatott lapszáma előzeteseként Tájkép csata után című írását, amelyben bonyolult okfejtéssel azt próbálja bizonygatni, hogy az Európai Néppártban a Fidesz-ellenes kritikák – cikkben megnevezett egyetlen - konkrét oka az, hogy az RTL Klub milliárdos bevételtől esik el amiatt, hogy a jövő évben a csatorna nem közölhet politikai hirdetéseket - írta közleményében a kereskedelmi tévéadó.

A Heti Válasz az előzetesben azt írta, az 1980 óta európai parlamenti képviselő Elmar Brok korábban még magyarországi Fidesz-rendezvényeken is megjelent, mostanában mégis ő Magyarország egyik legerőteljesebb kritikusa az Európai Néppártban.

"Véleményváltozása talán nem teljesen független attól a ténytől, hogy a külügyi bizottság befolyásos elnöke 2011-ig a Bertelsmann sajtókonszern alkalmazottja volt, a német lapok rendszeresen a vállalat lobbistájaként emlegetik. Márpedig a honi médiapiaci változások egyik vesztese az RTL Klubot tulajdonló német médiamamut, amely például a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a jövő tavaszi választási kampányban vélhetően milliárdos összegtől esik el" - olvasható az írásban.

A cikkre az RTL Klub úgy reagált, hogy "ahogy azt már több sajtóorgánum kérdésére 2012. novemberében is közöltük, a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon két párt hirdetett, a FIDESZ és az MSZP" - írta közleményében a tévécsatorna. E szerint a Fidesz akkor 80,5 millió az MSZP 65,8 millió forintot költött.

Az RTL Klub felidézte, hogy minden választás után nyilvánosságra hozta a pártok költéseit, és azok egyetlen alkalommal sem közelítették meg a cikkben szereplő milliárdos összeget. "Így amennyiben az eddigi számokból, valamint a csatorna teljes hirdetési bevételéből indulunk ki, kijelenthető  az is, hogy a politikai hirdetési bevételek a teljes hirdetési bevétel 1 százalékát sem tennék ki, annak ellenére sem, hogy az elmúlt években a hirdetési bevételek jelentősen csökkentek" - tette hozzá az RTL Klub. 

"Senki nem gondolhatja komolyan azt, hogy ilyen minimális nagyságrendű – ráadásul egyébként is csak minden negyedik évben elmaradó bevétel – bármilyen hatást válthatna ki a nemzetközi politikában" - írták a csatornánál.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Hűvösre kerültek az orgazdák, csökken az autólopások száma

Hűvösre kerültek az orgazdák, csökken az autólopások száma

Még mindig rejtély övezi a máltai újságíró meggyilkolását

Még mindig rejtély övezi a máltai újságíró meggyilkolását

Amnesty: tömeggyilkosságokat, háborús bűnöket követtek el a törökök és szövetségeseik

Amnesty: tömeggyilkosságokat, háborús bűnöket követtek el a törökök és szövetségeseik

Nem lesz Orbán-beszéd október 23-án

Nem lesz Orbán-beszéd október 23-án

Videó: Lady Gaga leesett a színpadról

Videó: Lady Gaga leesett a színpadról

2020-ban indítják útjára a hajót, amely önmagát navigálva kel át az Atlanti-óceánon

2020-ban indítják útjára a hajót, amely önmagát navigálva kel át az Atlanti-óceánon