szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kihirdette a perui elnök helyi idő szerint csütörtökön azt a sokat vitatott törvényt, amely többek között korlátozza a magas cukor- és zsírtartalmú ételek reklámozását.

A törvénnyel a gyerekkori elhízást akarja csökkenteni a dél-amerikai ország kormányzata. A jogszabály korlátozza bizonyos élelmiszerek - például a chips és a csokoládé - reklámozását, és nagy cukortartalmú üdítőitalok eladását az iskolákban.

A 30 milliós Peruban az 5-9 év közötti gyerekek közül minden negyedik túlsúlyos vagy elhízott.

A Fogyasztóvédelmi Világszervezet, a Pánamerikai Egészségügyi Szervezet és a perui orvosi kamara üdvözölte az új törvényt, mondván, az egészségtelen élelmiszerek hirdetésének korlátozása szükséges és alapvető lépés a gyerekkori elhízás elleni küzdelemben.

A perui vállalkozói szövetség és egyes ellenzéki parlamenti képviselők ugyanakkor tiltakoztak. Azzal érveltek, hogy a törvény önkényes, túlságosan beavatkozó, és korlátozza a fogyasztói szabadságot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!