szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kihirdette a perui elnök helyi idő szerint csütörtökön azt a sokat vitatott törvényt, amely többek között korlátozza a magas cukor- és zsírtartalmú ételek reklámozását.

A törvénnyel a gyerekkori elhízást akarja csökkenteni a dél-amerikai ország kormányzata. A jogszabály korlátozza bizonyos élelmiszerek - például a chips és a csokoládé - reklámozását, és nagy cukortartalmú üdítőitalok eladását az iskolákban.

A 30 milliós Peruban az 5-9 év közötti gyerekek közül minden negyedik túlsúlyos vagy elhízott.

A Fogyasztóvédelmi Világszervezet, a Pánamerikai Egészségügyi Szervezet és a perui orvosi kamara üdvözölte az új törvényt, mondván, az egészségtelen élelmiszerek hirdetésének korlátozása szükséges és alapvető lépés a gyerekkori elhízás elleni küzdelemben.

A perui vállalkozói szövetség és egyes ellenzéki parlamenti képviselők ugyanakkor tiltakoztak. Azzal érveltek, hogy a törvény önkényes, túlságosan beavatkozó, és korlátozza a fogyasztói szabadságot.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!