Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c0845fb3-6c17-4ac0-bacd-695ee0cb9f25","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mindössze kilenc hónappal a kezdés után leállították a Leapmotor T03 lengyelországi gyártását.","shortLead":"Mindössze kilenc hónappal a kezdés után leállították a Leapmotor T03 lengyelországi gyártását.","id":"20250410_Mattot-kapott-a-Stellantis-kinai-autoja-kibabraltak-vele-a-franciak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0845fb3-6c17-4ac0-bacd-695ee0cb9f25.jpg","index":0,"item":"c0d3ebce-c12a-48b5-a8f8-686656fd1332","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Mattot-kapott-a-Stellantis-kinai-autoja-kibabraltak-vele-a-franciak","timestamp":"2025. április. 10. 07:34","title":"Máris megbukott a Stellantis európai gyártású kínai autója: kibabráltak vele a franciák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"788bf6f1-e0e2-4e1a-954b-e44aaaabc31f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Támaszpontokat azonban nem fognak építeni egy friss megállapodás szerint.","shortLead":"Támaszpontokat azonban nem fognak építeni egy friss megállapodás szerint.","id":"20250411_Panama-engedelyezi-az-amerikai-csapatok-telepiteset-a-csatorna-kozeleben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/788bf6f1-e0e2-4e1a-954b-e44aaaabc31f.jpg","index":0,"item":"d90ff520-4446-4b70-81ba-1d595a0fcf4f","keywords":null,"link":"/vilag/20250411_Panama-engedelyezi-az-amerikai-csapatok-telepiteset-a-csatorna-kozeleben","timestamp":"2025. április. 11. 07:14","title":"Panama engedélyezi az amerikai csapatok telepítését a csatorna közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cd5aa83-4b7e-48ee-a8b7-39f09efa9b09","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Elkezdett futni, biciklizni vagy edzőterembe járni, de a tükörbe nézve úgy tűnik, hogy nincs semmi hatása? Ha igennel válaszolt az előző kérdésre, akkor érdemes elolvasni ezt a cikket, hogy visszanyerje motivációját. ","shortLead":"Elkezdett futni, biciklizni vagy edzőterembe járni, de a tükörbe nézve úgy tűnik, hogy nincs semmi hatása? Ha igennel...","id":"20250410_edzes-lathato-eredmeny-mozgas-sportolas-etrend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cd5aa83-4b7e-48ee-a8b7-39f09efa9b09.jpg","index":0,"item":"ee0c75e2-5142-4d07-99f3-c24cc7931689","keywords":null,"link":"/elet/20250410_edzes-lathato-eredmeny-mozgas-sportolas-etrend","timestamp":"2025. április. 10. 06:01","title":"Mennyi időbe telik, mire látható eredménye lesz annak, ha elkezdünk edzeni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94417c76-9488-4e97-8838-de0abd161973","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Mivel a legfelső bírói testületben egymással ellentétes döntések születtek, most a Kúria Jogegységi Panasz Tanácsa hozta meg a végleges és megfellebbezhetetlen döntést.","shortLead":"Mivel a legfelső bírói testületben egymással ellentétes döntések születtek, most a Kúria Jogegységi Panasz Tanácsa...","id":"20250411_A-Kuria-szerint-a-tavkozlesi-cegeknek-kell-bizonyitaniuk-hogy-a-mobiltelefonatjatszo-torony-nem-okoz-kart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94417c76-9488-4e97-8838-de0abd161973.jpg","index":0,"item":"3edaa64c-f9f5-4da5-ba7f-cfd40b7c4c6c","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_A-Kuria-szerint-a-tavkozlesi-cegeknek-kell-bizonyitaniuk-hogy-a-mobiltelefonatjatszo-torony-nem-okoz-kart","timestamp":"2025. április. 11. 07:59","title":"A Kúria szerint a távközlési cégeknek kell bizonyítaniuk, hogy a mobiltelefon-átjátszó torony nem okoz kárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mindössze egy köbmilliméternyi terület, mégis rengeteg dolog látszik rajta: amerikai tudósok átfogó térképet készítettek egy egér agyának apró szegletéről, ez pedig több betegség kezelésében is fontos lehet.","shortLead":"Mindössze egy köbmilliméternyi terület, mégis rengeteg dolog látszik rajta: amerikai tudósok átfogó térképet...","id":"20250410_agy-3d-terkep-keszitese-neuralis-halozatok-idegtudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb.jpg","index":0,"item":"d22d8ab7-1462-4096-96bd-84b04aef674b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_agy-3d-terkep-keszitese-neuralis-halozatok-idegtudomany","timestamp":"2025. április. 10. 19:03","title":"Elkészítették az agy valaha volt legrészletesebb 3D-s térképét, áttörést hozhat az idegtudományban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c573fd3-5818-4b79-b8f7-91378be59ab4","c_author":"Marabu","category":"gazdasag.zhvg","description":"","shortLead":"","id":"20250411_Marabu-Feknyuz-Maguk-dogtemetot-kapnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c573fd3-5818-4b79-b8f7-91378be59ab4.jpg","index":0,"item":"ab02a62e-3d6d-4691-8a8f-afef33ce7a54","keywords":null,"link":"/zhvg/20250411_Marabu-Feknyuz-Maguk-dogtemetot-kapnak","timestamp":"2025. április. 11. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Maguk dögtemetőt kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f20f714-715b-42b2-9651-6199c5d4b1b0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Nemzetbiztonsági érdeket veszélyeztetne Rogán Antal kabinetminiszter szerint, ha a külügyi tárca elárulná a HVG-nek, van-e még diplomata-útlevele Dzsudzsák Balázsnak vagy Balog Zoltánnak, és kapott-e újonnan ilyet például Lánczi Tamás. Azt is titkolja a kormány, hogyan jutott el magyar közvetítéssel 100 millió eurónyi orosz hitel Milorad Dodikékhoz.","shortLead":"Nemzetbiztonsági érdeket veszélyeztetne Rogán Antal kabinetminiszter szerint, ha a külügyi tárca elárulná a HVG-nek...","id":"20250410_Rogan-dontott-titok-kinek-van-diplomata-utlevele-igy-nem-tudjuk-Lanczinak-van-e-vagy-visszaadta-e-mar-Balog-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f20f714-715b-42b2-9651-6199c5d4b1b0.jpg","index":0,"item":"4c0beba1-3cb6-4971-9889-6826eb7a7014","keywords":null,"link":"/360/20250410_Rogan-dontott-titok-kinek-van-diplomata-utlevele-igy-nem-tudjuk-Lanczinak-van-e-vagy-visszaadta-e-mar-Balog-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 06:45","title":"Rogán döntött: titok, kinek van diplomata-útlevele, így nem tudjuk, Lánczinak van-e, vagy visszaadta-e már Balog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","shortLead":"Az egyik elkövető a földre rántotta az áldozatot, majd elszaladt a táskájával.","id":"20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b0fbe6f-948c-4adf-a8d1-d5449ae00553.jpg","index":0,"item":"eed46713-2d81-4d35-89ab-09224f3da253","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_nyugati-palyaudvar-rablas-idos-ferfi-rendorseg-video","timestamp":"2025. április. 11. 13:13","title":"Videón, ahogy a Nyugati pályaudvaron kirabolnak egy idős férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A pilóták hibája miatt zuhanhatott le a gép San Franciscóban
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Az előírtnál jóval kisebb sebességgel közelített a leszállópályához, és közvetlenül a "kemény" landolás előtt újra a levegőbe próbált emelkedni az Asiana Airlines dél-koreai légitársaság Boeing 777-es gépe, amely szombaton szerencsétlenül járt San Franciscóban – közölte vasárnap az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat, miután elemezte a gép fekete dobozai által rögzített adatokat és hangfelvételt.
A pilóták másfél másodperccel a földet érés előtt megpróbálták felgyorsítani a gépet, hogy újra a levegőbe emelkedjen, de már túl késő volt. Ez egybevág azzal, amit a szemtanúk mondtak a szerencsétlen landolás után.
A hang- és adatrögzítő dobozok elemzése során azt is kiderült, hogy a pilóták műszaki hibát nem észleltek a gépen. A dél-koreai légitársaság ugyanakkor azt közölte, hogy a leszálláskor a gép irányítását vezető pilótának ezzel a géptípussal nem volt nagy tapasztalata, és Boeing 777-essel ezen a repülőtéren először szállt le.
Li Gang Guk más típusokon már tízezer órát repült, de a Boeing-777-esen csupán 43-at. A légiközlekedési kérdésekben illetékes dél-koreai minisztérium arról számolt be, hogy társa, Li Dzsong Min tizenkétezer háromszázkilencven órát repült, ebből 3220 órát a Boeing 777-esen. Ő volt a másodpilóta, feladta az volt, hogy segítse Li Gang Gukot megszokni az új géptípust.
A földet éréskor a repülőgép kicsúszott a leszállópályáról, egy része teljesen kiégett, a farokrész leszakadt. Egyes vélemények szerint a repülőgép túl alacsonyan érkezhetett a leszállópályához, és a farokrésze nekicsapódott a repülőteret a tengerparttól elválasztó falnak.
A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten meghaltak, és több mint száznyolcvanan megsérültek. Mindkét halott kínai: egy 16 és egy 17 éves lány. Ők a gép hátsó részében utaztak, és holttestükre a gépen kívül bukkantak rá a mentőalakulatok.
A hatóságok szerint nem kizárt, hogy az egyik kínai lány nem landoláskor halt meg. Halálát az okozhatta, hogy a baleset utáni káoszban elgázolta az utasok segítségére siető mentőkocsik egyike. A sérülések legalábbis erre utalnak. Igazságügyi orvosszakértők már megkezdték a holttest vizsgálatát.
A nyolcvan sérült közül harmincat még kórházban ápolnak. Nyolc utasnak súlyos az állapota, ketten gerincsérülés következtében megbénultak.
A Boeing 777-es a világ egyik legbiztonságosabb repülőgépének számít. Ez a géptípus 18 éve állt szolgálatba a világ különböző légitársaságainál, azóta több mint 5 millió repülést teljesített, s ez az első halálos baleset a típussal. Az 1988-ban létrehozott Asiana Airlines történetében ugyanakkor ez már a harmadik súlyos katasztrófa.