Deborah Hersman, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) vezetője közölte, hogy a hivatal vizsgálja a pilóta állítását, amely szerint egy villanás vakította meg, amikor a gép 152 méteres magasságban volt, és leszállni készült.
Hersman a szombati baleset óta tartott negyedik sajtótájékoztatóján nem kívánt találgatásokba bocsátkozni, hogy mi okozhatta a fényes villanást, de egyes hírügynökségek értelmezése szerint a földről irányított lézersugár vakíthatta meg a pilótát.
Hersman az addigi vizsgálatokat összegezve arról is beszámolt, hogy a kemény landolás után a légikísérők – tolmácsolva a pilóták utasítását – azt mondták az utasoknak, hogy nem kell evakuálni a gépet. Másfél perccel később aztán mégis elkezdődött a kimenekítésük, miután az egyik légikísérő lángokat pillantott meg a repülőgép külső részén.
Az amerikai légi biztonsági előírások szerint ennyi idő alatt, azaz másfél percen belül kell kimenekíteni minden utast és a személyzet minden tagját egy bajba került gépről.
A személyzet tagjai kihallgatásakor azt mondták, hogy a gépen belül csak az evakuálás megkezdése után csaptak fel a lángok.
Az Asiana Airlines Boeing 777-es gépe szombaton San Franciscóban landoláskor kicsúszott a leszállópályáról, és egy része teljesen kiégett. Még mielőtt a gép érintette a betont, a farokrésze nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt.
A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint két kínai lány meghalt és több mint száznyolcvanan megsérültek. Az ütközés lendülete három légikísérőt kiröpített a gépből, de ők életben maradtak.
Továbbra sem tudni pontosan, hogy mi vezetett a katasztrófához, de a korábbi tájékoztatókon ismerté vált, hogy a pilóták csak későn – alig 60 méteres magasságban – vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak.
Kiderült az is, hogy a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, de Boeing-777-esen csupán 43 órát.