szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A mentést egy kínai helikopterrel végezték, amely 12 fős csoportokban szállította el az utasokat az orosz hajóról. Egy 20 kilométerre fekvő jégtáblán helyezték el őket. A legénység 22 tagja az orosz hajón maradt.

Kimentették csütörtökön az Antarktisznál jég közé szorult orosz hajó, az Akagyemik Sokalszkij valamennyi utasát – közölte az ausztrál tengerészeti biztonsági hatóság (AMSA).

Chris Turney, az expedíció vezetője a Twitteren tudatta, hogy az orosz hajó minden utasát biztonságban eljuttatták az Aurora Australis ausztrál jégtörő fedélzetére.

A mentést a jégben rekedt hajótól mintegy 22 kilométerre lévő, Hósárkány nevű kínai jégtörő hajó helikopterével végezték, amely 12 fős csoportokban szállította el az utasokat az orosz hajóról. Egy 20 kilométerre fekvő jégtáblán rakta ki őket az Aurora Australis mellett, ahonnan fel tudtak mászni az ausztrál jégtörő fedélzetére. Egy-egy út körülbelül 45 percig tartott.

A hírt megerősítette az orosz hajó kapitánya, Igor Kiszeljov, valamint az AMSA is. Ez utóbbit az Aurora Atlantis ausztrál jégtörő tájékoztatta arról, hogy az Akagyemik Sokalszkij mind az 52 utasa a fedélzetén van. A legénység 22 tagja az orosz hajón maradt, amely nincs veszélyben. Az Aurora a kimentett utasokat a tasmániai Hobart kikötőjébe szállítja, ahová január közepén érkeznek meg.

Az Akagyemik Sokalszkij, amely november 28-án hajózott ki Új-Zélandról, december 24-én az Antarktisz partjai közelében, a Commonwealth-öbölben, Hobarttól 2778 kilométerre rekedt a jég közé. Mentését hóvihar, erős szelek, köd és vastag jég akadályozta. Három jégtörőt is küldtek a kiszabadítására, de mindhárom próbálkozás kudarccal végződött. Az Aurora 20 kilométernyire közelítette meg az orosz hajót hétfőn, de az erős széllökések és a havazás miatt kénytelen volt visszatérni a nyílt vizekre.

A tudósok Douglas Mawson ausztrál felfedező 1911 és 1913 közötti Antarktisz-expedíciójának útvonalát akarták bejárni. Turney reményét fejezte ki, hogy folytatni tudják az utazást, ha egy jégtörőnek sikerül kiszabadítania a hajót.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
500 ezren már letöltötték a Mentők alkalmazását – új funkció jött az ÉletMentőbe

500 ezren már letöltötték a Mentők alkalmazását – új funkció jött az ÉletMentőbe

Mészáros Lőrinc tőzsdei cége átveheti a hatalmat a CIG Pannónia Biztosítónál

Mészáros Lőrinc tőzsdei cége átveheti a hatalmat a CIG Pannónia Biztosítónál

Búcsúzik a VW Touareg 421 lóerős V8-as dízelmotorja

Búcsúzik a VW Touareg 421 lóerős V8-as dízelmotorja