Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A dél-koreai Asiana Airlines az amerikaiak szerint szövetségi törvényt sértett azzal, hogy nem tartotta be a baleset után az áldozatok és sérültek, valamint családtagjaik támogatásával kapcsolatos szabályokat.
Félmillió dollár, mintegy 112 millió forint bírságot kell fizetnie a dél-koreai Asiana Airlines-nak, miután a tavaly július 6-án San Fransiscóban történt, három halálos áldozattal járó balesete után nem tartotta be a tájékoztatásra vonatkozó szabályokat – közölte az amerikai közlekedési minisztérium szerdán a honlapján.
A balesetben a Szöulból érkező gép a végső megközelítéskor túl alacsonyan repült, és a földet érés előtt közvetlenül a futópályát az óceántól elválasztó kőfalba csapódott a Boeing 777-es farka, majd átperdült, kigyulladt és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, hárman meghaltak.
A minisztérium közlése szerint a légitársaság szövetségi törvény sértett azzal, hogy nem tartotta be a balesetet követően az áldozatok és sérültek, valamint családtagjaik támogatásával kapcsolatos szabályokat.
Ezek kimondják, hogy a légitársaságoknak baleset esetén egyebek mellett kötelességük ingyenes telefonhasználatot biztosítani, és értesíteniük kell a gépen utazók hozzátartozóit. Ezzel szemben az Asiana egy nappal a baleset után sem tudta az ingyenesen hívható telefonszámot megfelelően biztosítani, és csak az utasok háromnegyedének családtagjaival vették fel a kapcsolatot, de erre is két napra volt szükségük.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.