Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Nem állítják vissza a menetrend szerinti forgalmat a nagyszebeni villamosvonalon, amelyen három éve nem járnak már a kocsik. A járművek ugyanakkor nem tűnnek el teljesen, egyfajta turisztikai látványosságként ezután kigördülhetnek, ha lesz erre igény – derül ki az Indóház.hu cikkéből.
Szebenben az első villamos már 1905-ben indult el. Több erdélyi városhoz hasonlóan, a 60-as évek végén a belvárosi villamosvasutak felszámolása mellett döntöttek, így 1972-re eltűnt a vonal a szebeni belvárosból.
A megmaradt vonalszakasz 1948-ra készült el, Nagyszeben délnyugati csücskéből indul, és Resinár községig tart. 2011-ig jártak itt olyan kocsik, amelyek korábban Svájcban, Bernben közlekedtek.
Tavaly ősszel a nagyszebeni helyi közlekedési vállalat, a Tursib, a teljes járműparkot és infrastruktúrát ingyen átadta húsz évre a helyi önkormányzatnak. Sokan reménykedtek az újranyitásban, de kiderült: nem lesz többé menetrend szerinti üzem a vonalon, a hivatásforgalom képtelen fenntartani a viszonylatot. Az ingázók nagy része inkább buszra ül, amely gyorsabb és komfortosabb, mint a villamos.
A villamosremízt Szeben délnyugati részén az autóbusz-kapacitás növelése érdekében megszüntetik, és Resináron alakítanak ki ehelyett egy karbantartóbázist.
A villamos egyfajta turisztikai látványosságként üzemel majd ezután. Csoportok kérésére, különleges események alkalmával közlekedtetnek majd egy-két szerelvényt, már érkeztek is felkérések, például Kolozsvárról – olvasható a cikkben.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.