Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A szombaton eltűnt maláj repülőgép az eredeti célpontja helyett az indiai fennhatóság alatt álló Andamán-szigetek felé tartott, az irányváltás pedig nem lehetett véletlen – közölte a Reuters. A Wall Street Journal szerint a maláj hatóságok már segítséget is kértek az indiaiaktól, akiknek egy koordinátalistát küldtek a felderítendő területekről az Andamán tengeren.
A Malaysia Airlines hat napja eltűnt repülőgépe a feltételezések szerint az indiai fennhatóságú Andamán-szigetek irányába repült tovább miután letért az eredeti útvonaláról és a polgári hatóságok elvesztettek vele minden kapcsolatot – közölte a Reuers, a vizsgálatokat ismerő, névtelenséget kérő szakértőkre hivatkozva. A beszámoló szerint valószínű, hogy a gépet továbbra is valaki olyan irányította, aki profi pilóta volt.
A malajziai hadsereg radarja vélhetően az MH370-es járatot észlelte, amikor az az Andamán-szigetek felé tartott, így a vizsgálatot csütörtökön kiterjesztették a szigetcsoport körüli tengerszakaszra is.
„A radarok jelzései alapján úgy látjuk, szabotázsakcióval, esetlegesen a gép eltérítésével állunk szemben” – nyilatkozta a maláj hatóságok egyik első embere. Jelenleg a szándékos akció teóriájára alapozva vizsgálat folyik a fedélzeten utazó összes utas és a személyzet mentális egészségét tekintve. Ennek a feltárásától azt várják, hogy segít megoldani a gép eltűnésének rejtélyét.
A maláj kormány felkérte Indiát a Dél-kínai tenger és az Andamán tenger közötti terület átfésülésére, az indiai hatóságok pedig a malájoktól kapott koordinátalista alapján már meg is kezdték a kutatást a saját területeiken – írta a Wall Street Journal. A gép feltehetőleg nem magukat az Andamán-szigeteket vette célba, mostanáig csak arról szólnak a találgatások, hogy irányukba repülhetett a Malaysian Airlenes járata. A szigetcsoporton egyébként India katonai támasztpontokat létesített az 1990-es évek elejétől kezdve.
Az indiai haditengerészet, a légierő és a parti őrség jelenleg nagy erőkkel, repülőgépekkel, helikopterekkel és felderítőhajókkal keresi az eltűnt utasszállítót az Andamán tenger déli részén, a Nagy-Nikobár-szigettől nyugatra. Az indiai védelmi minisztérium azt közölte, hogy egy védelmi válságkezelő csoport is részt vesz a keresésben. A hatóságok kezében egyelőre nincsenek perdöntő bizonyítékok arra vonatkozóan, hogy az Andamán tengerbe zuhant-e a gép.
A gép eltűnése óta már közel 7 nap telt el, a repülés szinte minden adatát tároló fekete doboz akkumulátora pedig 30 napig képes jeleket sugározni. E szerint tehát a kutatóknak még nagyjából 23 napjuk van arra, hogy megtalálják, és megszerezzék belőle a rejtély megoldását ígérő adatokat.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.