szerző:
MTI

Műszaki hiba miatt a Szojuz űrhajó nem tudott csatlakozni a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS), ezért a dokkolást két nappal elhalasztották – jelentette be szerda reggel Oleg Osztapenko, az orosz űrkutatási hivatal, a Roszkoszmosz vezetője.

A Szojuz iránymeghatározó rendszerében adódtak problémák, ezért az űrhajó nem a hatórás, hanem a kétnapos dokkolási program szerint köt majd ki az ISS-en.

A hivatal vezetője szerint "semmi rendkívüli nem történt", az űrhajó legénysége jól van, az asztronauták levetették szkafanderüket, és a terveknek megfelelően folytatják űrmissziójukat.

A Szojuz űrhajó két orosz és egy amerikai űrhajóssal a fedélzetén szerda hajnalban indult el a kazahsztáni Bajkonurból, és hat órára rá kellett volna csatlakoznia az ISS-hez.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!