szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Letartóztatási parancsot adott ki a dél-koreai kompbaleset ügyében eljáró hatóság pénteken a két nappal korábban elsüllyedt komphajó kapitánya és a legénység két további tagja ellen.

A Sewol komphajó szerdán süllyedt el több mint 470 emberrel - köztük négynapos tanulmányi kiránduláson lévő 325 középiskolással - a fedélzetén Incshon és Csedzsu között. Hivatalos adatok szerint a szerencsétlenségben 28-an haltak meg, de az áldozatok száma várhatóan tovább nő. Mintegy 270 embert ugyanis eltűntként tartanak nyilván.

A súlyos hajóbaleset körülményeit és okait felderítő nyomozók korábban közölték, hogy a baleset idején a 69 éves Ri Dzsun Szok kapitány nem volt a hajóhídon, a kormánynál a kevesebb tapasztalattal rendelkező harmadtiszt állt.

©

A hajó egyik kormányosa pénteken elmondta, hogy miután a komp kezdett oldalra dőlni, a kapitány visszasietett a hajóhídra. "Nyugodtan megkérdezte, mennyire dőlt meg a hajó, majd megpróbálta egyenesbe hozni a vízi járművet" - mondta Oh Jung Szok a komphajó egyik kormányosa, akit jelenleg Mokpo városában kórházban ápolnak.

A dél-koreai parti őrség búvárai továbbra is túlélők után kutatnak, egyelőre azonban - a korábbi állításokkal szemben - nem sikerült bejutniuk a komphajó utasterébe. A parti őrség egyik tisztségviselője pénteken közölte, hogy a búvárok elérték a hajó rakterét, de az távol esik attól a teremtől, ahol az utasok tartózkodtak.

Az eltűnt gyermekek szülei a kapitányt okolták a tragédia miatt. Ri Dzsun Szok bocsánatot kért az áldozatokért, de a felelősségét nem ismerte el. Szemtanúk azt állították, hogy a kapitány és a legénység néhány tagja elhagyta a hajót, míg mások azt az utasítást adták az utasoknak, hogy maradjanak a helyükön, amikor a hajó süllyedni kezdett.

"Nem tudom, miért hagyta el a fedélzetet, a koreaiaknál azonban nem szokás a végsőkig a hajón maradni. Ez a nyugatitól eltérő kultúra" - mondta Dzsu Hi Csun tengerészeti szakértő, aki 2006-ban a kapitánnyal mint a Csedzsu szigetéhez vezető vízi út szakértőjével készített interjút.

A parti őrség szerint a nyomozók a legénység esetleges hanyagságára, a teher berakodásának módjára és a hajó esetleges szerkezeti hibáira összpontosítanak, annak ellenére, hogy a jármű a jelek szerint minden biztonsági és biztosítási követelménynek megfelelt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A NAV nevében már nem lopnak pénzt, de nem árt vigyázni a csalókkal

A NAV nevében már nem lopnak pénzt, de nem árt vigyázni a csalókkal

Pucér putyint ültettek arany wc-re a prágai orosz nagykövetség előtt

Pucér putyint ültettek arany wc-re a prágai orosz nagykövetség előtt

Raúl Castro bejelentette lemondását

Raúl Castro bejelentette lemondását