szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az indonéz kutató-mentők kiemelték szombaton a Jáva-tengerbe zuhant repülőgép farokrészét, és meggyőződtek arról, hogy a fekete dobozok, amelyeknek a helye ebben a géprészben van, nincsenek ott. Tovább keresik a repülő roncsait.

Sejthető volt, hogy a dobozok nincsenek a farokrészben, mert a mérések szerint fél kilométerrel távolabbi helyről érkeztek azok az időszakos jelek, amelyeket a fekete dobozok bocsáthattak ki. Az is lehet, hogy a jelek teljesen más forrásból érkeztek.

A farokrészt 30 méteres mélységből emelték ki tömlők és egy daru segítségével, majd egy mentőhajó fedélzetére tették. "A búvárok kinyitották a farokrész kabinjának ajtaját, de nem találtak benne semmit" – mondta a kutató-mentők vezetője.

Pénteken megtalálták a gépen utazók közül újabb négy embernek a holttestét. Közülük kettőt az ülésbe volt szíjazva. Így 48-ra nőtt az eddig megtalált holttestek száma, közülük 27-et tudtak azonosítani.

Az AirAsia 8501-es járata 162 emberrel a fedélzetén december 28-án reggel indult az indonéziai Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a géppel a felszállás után 42 perccel szakadt meg, amikor az Airbus a borneói Kalimantan és Jáva között repült. Az indonéz meteorológiai szolgálat elemzése szerint a katasztrófa a rossz időjárás miatt történhetett.

Az indonéz közlekedési miniszter ideiglenesen felfüggesztette pénteken öt légitársaság 61 járatát, mert olyan napokon is közlekedtek, amelyeken nem volt erre engedélyük. Korábban a miniszter az AirAsia összes Surabaya-Szingapúr járatát felfüggesztette egy időre, mert kiderült, hogy a társaságnak nem volt engedélye vasárnapokon ebben a viszonylatban repülni.

A miniszter ezenkívül megbüntetett pénteken további kilenc repülési tisztségviselőt, akik engedték, hogy a 8501-es járat december 28-án, vasárnap repüljön. Így összesen 16 személy kapott büntetést az ügyben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!