Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A légi katasztrófa előtti kétórás hangfelvételnek eddig mintegy a feléről készült leirat. Ez alapján kizárták, hogy a Surabayából Szingapúrba tartó járaton terrortámadás történt volna.
Nem találtak terrortámadásra utaló jelet az AirAsia légitársaság Jávai-tengerbe zuhant gépe fekete dobozainak átvizsgálásakor – közölték hétfőn a vizsgálatot végző szakemberek.
Az indonéz légiközlekedés-biztonsági bizottság szakemberei azt állapították meg, hogy a tengerbe zuhant Airbus A320-as repülőgép egyik fekete dobozán rögzített hangfelvételen nincs nyoma terrorfenyegetésnek.
A hatóság munkatársai a pilótafülkében a repülés alatt rögzített teljes hanganyagot meghallgatták, és abból az derül ki, hogy a pilóta a gép irányításával volt elfoglalva. "Ha terrortámadás történt volna, akkor lett volna valamilyen fenyegetés. (...) Az adott kritikus helyzetben a pilóta a gép irányításával volt elfoglalva" – mondta Andreas Hananto, a vizsgálóbizottság vezetője. Hozzátette, hogy nem hallottak idegen hangot sem a felvételen, csak a pilótákéit, ahogy lövés vagy robbanások hangját sem. "Ezek alapján egyelőre kizárhatjuk a terrortámadás lehetőségét" – jelentette ki.
A másik, a repülőgép műszaki adatait rögzítő fekete doboz eddig megvizsgált adatai szintén azt mutatják, hogy valószínűleg nem történt robbanás a repülőgépen. "Ha volt, azt biztosan tudnánk, mert bizonyos paraméterek jeleznék" – mondta Hananto.
Szélsőséges időjárás okozhatta a katasztrófát
Az AirAsia 8501-es járata december 28-án reggel indult el az indonéziai Surabayából Szingapúrba. A kapcsolat a géppel a felszállás után 42 perccel szakadt meg, amikor az Airbus a borneói Kalimantan és Jáva között repült. Az indonéz meteorológiai szolgálat elemzése szerint a katasztrófát a szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő. A kutató-mentő alakulatok a múlt kedden találták meg a gép repülési adatait és a pilótáknak a kabinban folytatott beszélgetését rögzítő két fekete dobozt, amelyek jó állapotban kerültek elő.
A becsapódás előtti utolsó percek hangfelvételei "csupa gépi hangot és riasztójelzéseket" tartalmaznak, amit még ki kell szűrni ahhoz, hogy a beszélgetések teljes jegyzőkönyvét el tudják készíteni. A kétórás hangfelvételnek eddig mintegy a felének a leirata készült el. Az anyag tartalmazza a repülőgép előző útjának felvételét is. A műszaki adatokat tartalmazó, másik fekete doboz adatainak elemzése várhatóan tovább tart majd, mint az elsőé, mert az adatokat összevetik a repülőgép mind a 72 korábbi útjának adataival. Az előzetes jelentés várhatóan a jövő hét elejére készül el.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.