Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A tragédia előtti napokban az A320 típusú gépen a karbantartó személyzet sorozatos hibákat észlelt a gép számítógépes rendszereiben.
Az Air Asia tavaly december végén a Jáva-tengerbe csapódott gépénél a tragédiát megelőző hetekben, hónapokban többször is rendellenességet észlelt a földi személyzet a repülőgép számítógépes rendszereiben – számolt be a kínai South China Morning Post az indonéziai Tempo magzin híre alapján.
A kérdéses elektronikus rendszer, a repülőgép irányításáért volt felelős. A beépített számítógépből kettő volt a fedélzeten arra az esetre, ha az egyik felmondaná a szolgálatot.
Az Airbus repülőgépek sajátossága, hogy az automatika úgy „finomítja” a pilóták mozdulatait, hogy a repülés közben az utasszállítót ért terhelés mindig a tervezésnél megszabott biztonságos keretek között maradjon. Azonban ha a kétszeresen biztosított rendszer mégiscsak felmondja a szolgálatot, akkor az automatizált korrekció is elvész.
Ez részben magyarázattal szolgálhat arra, hogy miként emelkedhetett a gép az elfogadotthoz képest olyan szokatlanul meredeken, valamint hogy az automatika miért nem akadályozta meg a gép átesését. (Azaz hogy a meredek repülési szög, vagy az alacsony sebesség miatt megszűnjön a szárnyakon a gép levegőben maradásához szükséges felhajtóerő.)
Eközben a CNN arról számolt be, hogy a tragédiát illetően, hogy az utasszállítót a baleset idején nem a kapitány, hanem a másodpilóta vezette. A repülőjáratokon ez bevett szokás: a kapitány, valamint a másodpilóta általában felváltva irányítják a repülőgépet. A repülőt vezető 46 évet élt indonéziai kapitány, az utolsó útjáig 6100 órát repült a típussal, valamint több mint 20 ezer repült órája gyűlt össze előtte, mivel 13 évet repült egy indonéz légitársasággal, előtte pedig vadászpilótaként szolgált az indonéz légierőnél. A francia másodpilóta ezzel szemben még mindössze 2275 órát repült csak a típussal.
A tragédia vizsgálata még mindig tart, a szakértők egyelőre nem állapították meg a tragédia pontos okát, viszont a terrortámadás lehetőségét, -a fekete dobozok hangfelvételei alapján-, kizárták.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.