szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Utoljára indult el hajó a 2014. március 8-án eltűnt MH370-es maláj utasszállító felderítésére. Az önjáró mélytengeri kutatórobottal felszerelt holland Fugro Equator a nyugat-ausztráliai Fremantle kikötőjéből futott ki.

A kiváló manőverező képességgel bíró robot hat kilométeres mélységben lévő árkokat is képes átkutatni.

A kutatásra az Indiai-óceánon kijelölt 146 ezer négyzetkilométeres területen körülbelül kétszáz mély árkot még nem kutattak át. Ezt próbálja meg most pótolni a holland hajó. Ha a keresésnek nem lesz eredménye, akkor az időjárástól függően januárban vagy februárban végleg abbahagyják a kutatást. A kereséshez az év elején csatlakozott egy kínai hajó is, de ez december elején hazaindult.

Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal (ATSB) nemrég alaposan vizsgálta a gép műholdas kommunikációját, az előkerült fékszárnydarabok alapján pedig megállapította, hogy a gép az eltűnésekor nem kísérelt meg leszállni. Ez a két információ azt az elméletet erősíti meg, hogy a gép pilóta irányítása nélkül maradt, és meredeken ereszkedni kezdett, miután kifogyott az üzemanyagból. Azt továbbra sem lehet tudni, hogy ezeknek mi volt az oka.

A Malaysia Airlines maláj légitársaság MH370-es, Pekingbe tartó járata 239 emberrel a fedélzetén tűnt el röviddel az után, hogy felszállt Kuala Lumpurban.


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!