Ítéletidőt okoz Németországban Egon - videók

Az óránkénti 110 kilométeres sebességet meghaladó széllökések Saar-vidék, Rajna-vidék-Pfalz és Hessen tartományban fákat csavartak ki, letéptek tetőket és leszakítottak villamos felsővezetékeket, sok helyen akadozik az áramellátás. Frankfurtban 120 járatot töröltek az időjárás miatt.

  • MTI MTI
Ítéletidőt okoz Németországban Egon - videók

Fennakadásokat okozott Németország közlekedésében és az áramellátásában pénteken az Egon nevű viharfront, amely orkánerejű széllel és erős havazással érkezett meg.

A német meteorológiai szolgálat (DWD) a péntekre virradóra nyugatról betört front miatt az ország csaknem teljes területére riasztást adott ki. Az óránkénti 110 kilométeres sebességet meghaladó széllökések Saar-vidék, Rajna-vidék-Pfalz és Hessen tartományban fákat csavartak ki, letéptek tetőket és leszakítottak villamos felsővezetékeket, emiatt sok helyütt akadozik az áramellátás.

Alsó-Szászország több térségében tanítási szünetet rendeltek el a havazás miatt. Baden-Württembergben éjjel több mint 400 helyszínre riasztották a tűzoltókat kidőlt fák, elsodort kerítések és a jeges utakon történt balesetek miatt. Bajorország több településén is szünetel az áramszolgáltatás, mert a vihar megrongálta a vezetékrendszert, és a meteorológusok arra is figyelmeztetnek, hogy az Alpokban megemelkedett a lavinaveszély.

Az ország legnagyobb repülőterén, Frankfurtban 120 járatot töröltek. Országszerte számos autópálya szakaszt le kellett zárni a havas, jegyes útburkolaton keresztbefordult kamionok miatt. A vasúti közlekedésben is fennakadások keletkeztek, több vasútvonalat le is zártak, szünetel a közlekedés például Hannover és Bréma között.

A DWD előrejelzése szerint a viharfrontja várhatóan egész nap tombol Németországban. Az északi és az ország közepén fekvő régiókat néhány órán belül 10-20 centiméter vastagságú hótakaróval boríthatja be, a magasabban fekvő területeken pedig erős hóátfúvásokat okozhat. A szél estére gyengül, de további veszélyt jelent, hogy a hőmérséklet a fagypont körül mozoghat, így azokon a vidékeken is jegessé, csúszóssá válhatnak az utak, amelyeken nem hullott friss hó.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.