szerző:
MTI

Kenya három legnagyobb tévécsatornája azért sötétült el, mert élőben közvetítették egy ellenzéki vezető jelképes elnöki esküjét. A legfelsőbb bíróság elrendelte ugyan a média zárlatának feloldását, de a kormányt ez a jelek szerint nem érdekelte.

A főbb kenyai tévécsatornák pénteken sem sugároztak műsort a kormány utasítására. Az ország vezetői szembehelyezkedtek ugyanis a legfelsőbb bíróság előző nap hozott döntésével, amellyel a törvényszék elrendelte a médiára vonatkozó hatósági zárlat feloldását.

A nyugat-afrikai állam három legfontosabb televíziójának műsorszórását leállították kedden a hatóságok, mert az említett csatornák élőben közvetítették Raila Odinga hazaárulásnak minősített tiltakozó akcióját. Az ellenzéki vezető jelképes elnöki esküt tett hívei előtt, a "nép elnökének" kiáltva ki magát.

©

A kormánydöntés ellen fellebbezést nyújtott be Okiya Omtata jogvédő aktivista. A legfelsőbb bíróság csütörtökön utasította a nairobi vezetőket, hogy állítsák vissza a Kenya Television Network, a Citizen Television és a Nation Television News adását, és ne korlátozza tevékenységüket, míg a hatósági zárlat elleni fellebbezést el nem bírálják.

Omtata elmondta: arra kényszerült, hogy a bírói testület döntését kiragassza a kenyai távközlési hatóság épületének falára, mert az illetékesek megtagadták, hogy átvegyék a törvényszéki iratot. Hozzátette: azok a tisztségviselők, akik megkapták a bírósági döntést, egyszerűen figyelmen kívül hagyták azt.

Jogvédők és újságírók felháborodással reagáltak a médiazárlatra, az Egyesült Államok és a világszervezet is felszólította a nairobi vezetőket, hogy tartsák tiszteletben a bírói testület döntését.

Napközben a hatóságok őrizetbe vettek még egy ellenzéki jogászt, aki részt vett Odinga "beiktatásán".

A rendőrség aktivistákkal csapott össze Nairobi Kibera nevű nyomornegyedében, miután a rendvédelmi szervek Miguna Migunát erőszakkal elvezették otthonából. Később a legfelsőbb bíróság viszont elrendelte az óvadék ellenében való szabadlábra helyezését.

Odinga és helyettese, Kalonzo Musyoka továbbra is fenntartja, hogy valójában ők nyerték meg a tavaly augusztusi elnökválasztást. Az ellenzéki vezető támogatói őt tartják az ország legitim elnökének.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
A Gruevszki-kormány két volt miniszterét is őrizetbe vették

A Gruevszki-kormány két volt miniszterét is őrizetbe vették

Nyitott tetős élvezetek: itt a legújabb Mercedes SL

Nyitott tetős élvezetek: itt a legújabb Mercedes SL

Miért került ma a krokodilvadász Steve Irwin a Google főoldalára?

Miért került ma a krokodilvadász Steve Irwin a Google főoldalára?

Leállították egy köhögéscsillapító forgalmazását, mert szívritmuszavart okozhat

Leállították egy köhögéscsillapító forgalmazását, mert szívritmuszavart okozhat

Az orgyilkosság, amely egész Szlovákiát megváltoztatta

Az orgyilkosság, amely egész Szlovákiát megváltoztatta

Kizárták a Chelsea-t az átigazolási piacról

Kizárták a Chelsea-t az átigazolási piacról