szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem rajongott érte, hogy Jeff Bezos az újságírást népszerűsítette a meccs szünetében.

Nem csak a vegánok között okozott felháborodást az 53. Super Bowl, az amerikai elnök fia sem örült neki, hogy a Washington Post reklámja tudósítók és újságírók előtt tisztelgett a meccs szünetében. A lap tulajdonosa, az Amazon-vezér Jeff Bezos sajtóinformációk szerint ötmillió dollárt fizetett a másfél perces szpotért, amelyet Tom Hanks narrált. Az újságírás fontosságát hangsúlyozó kisfilm több olyan riporterről megemlékezett, akik munkavégzés közben vesztették életüket, köztük volt Dzsamál Hasogdzsi, akit tavaly gyilkoltak meg Szaúd-Arábia isztambuli nagykövetségén.

A reklám végén a Washington Post logója mellett a "demokrácia meghal a sötétségben" szlogen jelent meg.

Jeff Bezos később Twtitter-üzenetében háláját fejezte ki a lap és az egész világ újságíróinak. Kevésbé volt lelkes Donald Trump Jr., aki szintén közösségi oldalán kritizálta a reklámot.

"Tudjátok, hogyan lehetne elkerülni, hogy a mainstream média milliókat költsön egy Super Bowl reklámra, hogy visszaszerezze a nem megérdemelt hitelességét? Mi lenne, ha a változatosság kedvéért a hírekről számolnának be, és nem a baloldali bullshitről" - írta Donald Trump Jr.

A profi amerikaifutball-liga (NFL) nagydöntőjét egyébként a New England Patriots nyerte, miután 13-3-ra legyőzte a Los Angeles Rams együttesét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!