Fél órával felszállás után visszafordult az Air Canada Madridból Torontóba tartó gépe, miután a pilóta motorproblémát jelentett, és a futómű egy része is megsérült. A társaság AC837-es járata Madridtól délkeletre kezdett körözni, hogy a kényszerleszállás előtt elégesse a leszállásnál veszélyessé váló üzemanyagot. Erre azért van szükség, hogy a landoláskor a lehető legkisebb terhelés érje a futóművet. Mivel a járat Torontóba ment volna, két óránál is több időbe telt, míg kiürült a kerozin.
A gép 2300 méter és 800 méteres magasság között repült körözés közben. A Boeingen 128 utas és a személyzet tartózkodott.
Az El País azt írja, hogy a futóműnek csak egy kereke rongálódott meg, ezért eleve azt valószínűsítette, hogy a gép sikeresen le fog szállni, a pilóta ezt az utasokkal is közölte. Időközben felszállt egy F18-as vadászgép is, hogy a levegőben vizsgálja a repülőt, amely egyébként több mint harmincéves, 1989-ben indult először útnak.
Az egyik kifutópályát a leszállás megkezdése előtt kiürítették a madridi Barajas repülőtéren.
A gép végül negyed 8 előtt pár perccel sikeresen földet ért a reptéren. Az El Pais élő videója szerint a gép rendben landolt, és amint leszállt, tűzoltóautók közelítették meg.