Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •  facebooklogo  •  rsslogo  •  twitterlogo

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Táplálják-e a rákot az üdítők?

2010. február 08., hétfő, 16:00 • Utolsó frissítés: 2010. február 08., hétfő, 16:03
Szerző: MTI


Címkék: rák; cukor; üdítőital;

TETSZETT A CIKK?

Ossza meg az alábbi közösségi oldalakon is:

iwiw iwiw Delicious Delicious Digg Digg Facebook Facebook GReader GReader URLGuru URLGuru StumbleUpon StumbleUpon Tumblr Tumblr Twitter Twitter dropshadow

Többre kíváncsi? Iratkozzon fel a hírlevelünkre, RSS-feedünkre, vagy a Twitter csatornánkra is!

A cukros üdítőket fogyasztó emberek körében 87 százalékkal nagyobb kockázatát találták a ritka, ám halálos hasnyálmirigyrák előfordulásának amerikai kutatók, mint a gyümölcslevet előnyben részesítőknél - áll egy hétfőn közzétett tanulmányban.

"Az üdítők nagy cukortartalma növelheti a szervezetben az inzulinszintet, úgy véljük, ez hozzájárul a hasnyálmirigyben a rákos sejtek növekedéséhez" - közölte Mark Pereira, a Minnesotai Egyetem munkatársa, a kutatás vezetője. A cukor lebontásában segédkező inzulint a hasnyálmirigy állítja elő.

A Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention című szaklapban megjelent tanulmány szerzői beszámoltak arról, hogy 60.524 önként jelentkező ember egészségét követték nyomon 14 éven át egy szingapúri vizsgálatban. Az eltelt idő alatt 140 önkéntesnél alakult ki hasnyálmirigyrák. Megállapították, hogy azoknál, akik két vagy több cukrozott üdítőt ittak hetente, 87 százalékkal nagyobb volt a hasnyálmirigyrák kockázata.

Susan Mayne, a Yale Egyetem rákkutatója azonban óvatosságra intett az adatok alkalmazhatóságát illetően, mert úgy véli, hogy kis esetszámon alapulnak a következtetések. A cukrozott italok fogyasztói között ráadásul többen voltak, akik például dohányoztak is vagy sok vörös húst ettek, így az üdítőkkel való egyértelmű ok-okozati összefüggés nehezen állapítható meg.


 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:



Táplálják-e a rákot az üdítők?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
Tisztelt felhasználónk!
A rovatok hírleveleire való feliratkozáshoz regisztráció szükséges. Kattintson ide


AJÁNLJUK MÉG
  • Az alkalmi tivornyák veszélyei

    Míg a mértékletes ivást az egészségesebb szívvel kapcsolták össze kutatások, egy friss tanulmány azt jelzi, hogy ezek az előnyök eltűnnek, ha valaki időnként túlzottan...

  • A kávé és tea csökkenti a rák kockázatát

    Azoknak a nőknek, akik naponta néhány pohár kávét vagy teát isznak, kisebb a kockázatuk az endometriális rákra, amely a méh nyálkahártyájában növekszik - közölték...

  • A szénhidrát fogyasztása szemkárosodást okozhat

    Bizonyos szénhidrátok, a gyorsan lebomló, a vércukorszintet lökésszerűen, gyorsan megemelő fajták túlzott mértékű fogyasztása szerepet játszhat az életkorhoz kötődő -...

VIDEÓK
további videók »