szerző:

Kézzel készült táblás magyar csokoládéival beírta magát a nemzetközi gasztronómia történetébe az egykori marketinges, aki az után kezdett el vállalkozni, hogy kirúgták egy sörgyártótól.

Mint azt megírtuk, a magyar chokoMe csokoládé manufaktúra az egyik legrangosabb nemzetközi mezőnyben, az International Chocolate Awards-on ezüstérmet nyert, és ezzel bekerült a világ csokijainak élvonalába.

Mészáros Gábor, a chokoMe tulajdonosa munka közben
©

De talán azt kevesen tudják, hogy Mészáros Gábor, a cég tulajdonosa az után kezdett saját vállalkozásba, hogy kirúgták a Heineken sörgyártótól, ahol menő marketingesként dolgozott jó fizetésért. „A Heineken trade marketingeseként mindenem megvolt, mígnem 2009 januárjában egyik napról a másikra az utcára kerültem” – mondta a cég vezetője a Player.hu-nak.

Cégtörténet
A chokoMe Kft. jogelődjét – az üzletviteli tanácsadással foglalkozó, gödöllői Juridicus Kft.-t – 2009. december végén alapította dr. Sipos-Tóth István Sándor, aki csak három hónapig volt egyedüli tulajdonosa a cégnek, mert a kft. 2010. márciusban átalakulással megszűnt. Sipos-Tóth jelenleg a Belváros-Lipótváros Vagyonkezelő Zrt. egyik vezető tisztségviselője (2013-tól). Az új cég – a budapesti chokoMe – Mészáros Gábor százszázalékos tulajdona. 3 millió forinttal alapították, árbevétele 250 millió forint volt 2012-ben, 8 főt foglalkoztatnak az Opten céginformációs rendszere szerint.

Vállalkozását alapos üzleti tervezés és piackutatás előzte meg. Kezdetben még autómosón is gondolkodott, de a végén arra jutott, hogy a csokoládékészítés volt az, amihez a legkisebb tőkére volt szükség. A kommersz csokikkal szemben tudatosan a luxus kategóriát célozta, mivel utóbbiból nagyon kevés volt a választék. Webshopján 1500-2000 forintért lehet rendelni egy tábla csokit tetszőleges feltéttel.

A termékfejlesztésnél azt az elvet követte, hogy a "luxuscsoki" csomagolása, marketingje, minősége szoros egységben legyen. Mivel nem tudott semmit a csoki készítésről, beiratkozott a világhírű belga Callebaut csokoládégyártó cég akadémiájára. A csomagolást, a doboz és a csokik megjelenését profival tervezték hat hónapig. Termékei különlegessége, hogy variálható feltétekkel kínálja a csokoládékat. Végül ez hozta el számára az áttörést a hazai piacon is.

A cégnek ma már igen jelentős bevételét az export teszi ki, több mint egy tucat országban kaphatók a csokijai, a helyi terjesztőkön keresztül. Ausztráliában franchise rendszerben fogják készíteni és forgalmazni a termékeiket.

Mészáros Gábor szülei szintén kisvállalkozók, így nem volt ismeretlen számára, hogy mit jelent vállalkozónak lenni. „Vállalkozó családból jöttem, a szüleimnek ital-nagykereskedésük van Balassagyarmaton, így volt elképzelésem, hogy ez milyen előnyökkel és persze kockázatokkal jár” – mondta Mészáros a lapnak. Eleinte mindent maga csinált, és fél év elteltével vette fel az első alkalmazottat.

Mészáros Gábor számos hazai vállalkozói díj és szakmai elismerés birtokosa. Többek között Magyar Termék Nagydíjas, és Év Üzletembere díjazott. 2013-ban két csillagot kapott egy étcsokija egy rangos nemzetközi csokiversenyen, és 2014-ben második lett a fenti International Chocolate Awards-on.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Érdekesnek találta cikkünket? Értékelje!
Köszönjük!