szerző:
MTI

Tovább csökkent az országos kereskedelmi tévécsatornák közönségaránya – olvasható a Nielsen legfrissebb felmérésében, amelyből az is kiderül: még többet nézünk tévét, mint tavaly.

Naponta átlagosan 5 óra 18 percet töltöttek tévénézéssel az emberek az év első három hónapjában. A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a szám növekedett az egy évvel korábban mérthez képest.

Az 50 év fölöttiek kivételével – akik épp annyit tévéznek, mint tavaly ilyenkor, vagyis naponta átlagosan 6 óra 51 percet – minden korosztályban növekedett az erre a tevékenységre fordított idő a 2012 első negyedévében mértekhez képest.

A gyerekek hét perccel többet, 3 óra 32 percet tévéznek, a 18-49 évesek pedig öt perccel növelték az időt, 4 óra 31 percre. 

Tovább csökkent az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya, a teljes népesség körében 31,5 százalékra, és növekedett az általános szórakoztató televízióké, 16,6 százalékra.

A közszolgálati csatornák részesedése a nézett időből 13,6 százalék volt, a filmcsatornáké csaknem 9, az ismeretterjesztőké pedig majdnem 5, ahogy a gyermekcsatornáké is. A hírcsatornák nézettségi aránya 4,2 százalékos, a sportcsatornáké 2,5 százalékos.