szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár ez elektronikus fuvarlevél márciustól élesben megy, az egyik fő felhasználó szerint még mindig toldozgatni kell.

Egyes informatikai fejlesztések csúsznak a trans-o-flex Hungary Kft.nél, mert a céggel szerződésben álló informatikai szolgáltató kapacitásait még mindig teljes egészében az EKÁER köti le. Az adóhatóságnak minden fuvart bejelentő online rendszer először januárban indult volna el, a felhasználók által jelzett hibák miatt azonban az éles bevezetés márciusra tolódott. Az elektronikus fuvarlevél regisztrációja azonban ma sem megy mindig zökkenőmentesen, a trans-o-flex által fejlesztett saját interfészt folyton módosítgatni kell, mert az adóhatóság rendszere is változik – a cég reményei szerint április elsejére már végleges formát ölthet.

A társaság az osztrák posta 100 százalékos magyar leányvállalata, és nem kis játékos a hazai piacon, belföldi árbevétel alapján a negyedik legnagyobb szereplőnek számít. Tavalyi árbevétele 4,26 milliárd forint volt, nyeresége pedig megközelítette a 400 millió forintot.

H. Szabó Sándor

A cég megpróbálja átvenni a partnereitől az EKÁER kezelését, de ezt csak részben tudja megtenni. Az adóhatóságnál a fuvar feladójának, vagy import esetén a címzettnek kell elindítania a regisztrációt, a trans-o-flex ezek után átveszi a fuvar kezelését, és ha például útközben megváltozik a rakományt szállító kamion rendszáma, akkor módosítani tudja az adatokat. A fuvar végén az összes információt vissza kell adnia a feladónak, mert a szabályok szerint csak ő zárhatja le a folyamatot. Ezzel mindenesetre kiküszöbölhető, hogy a menet közbeni adatváltozások miatt a feladót megbüntesse a NAV.

A trans-o-flex tulajdonosát képviselő osztrák menedzserek nem akartak nyilatkozni arról, hogy cégük be kíván-e lépni a kisebb levélküldemények piacára is, ahol a Magyar Posta dominanciája máig megvan. Az osztrákok korábban egy másik magyar leányvállalatuk, a Feibra Kft. révén próbálkoztak, de hosszas huzavona után nem kaptak engedélyt a lépéshez.

Az útdíj miatt a társaság a Budapesten kívüli küldeményeknél 2014 óta 6-9 százalékos különdíjat számláz ki a feladókra. Ezt most az új útdíj szabályok miatt 7-10 százalékra emelte, illetve már Budapesten sem tudja 1 százalékos különdíj felszámítása nélkül kézbesíteni a csomagokat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Moszkvába érkezett a szlovák miniszterelnök

Moszkvába érkezett a szlovák miniszterelnök

Elvitelre #98: Karácsonyra captagon, konklávé és Karin Kneissl

Elvitelre #98: Karácsonyra captagon, konklávé és Karin Kneissl

Lelőtte saját gépét az Egyesült Államok a húszi lázadók elleni művelet során

Lelőtte saját gépét az Egyesült Államok a húszi lázadók elleni művelet során

A nyúltenyésztéstől a Westendig: hogyan lett az ország legismertebb üzletembere Demján Sándor?

A nyúltenyésztéstől a Westendig: hogyan lett az ország legismertebb üzletembere Demján Sándor?