Hatmilliós adóbírságot nyomott le az ügyfél 600 ezerre, mutatjuk, hogyan
Ekáer-bírság esetén is lehet és érdemes fellebbezni.
Ekáer-bírság esetén is lehet és érdemes fellebbezni.
Kiszagolta a pénzügyőrök kutyája a kenőcsbe kevert kannabiszt.
A klasszikus eset: egy cég mögött rejtőztek az igazi haszonhúzók, áfacsalásra játszottak.
Könnyen ki lehet játszani az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszert (ekáer) – írta a Magyar Nemzet.
Az ekaer.hu oldalt használta egy fuvaros, az meg nem az adóhatóság hivatalos EKÁER oldala. Bajba került.
Június 1-jétől ismét módosult az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) működéséről szóló 5/2015. NGM rendelet. Akkor is elég már egy ekáerszám, ha egy feladó, több felrakodási címéről, vagy egy címzett, több kirakodási címére történik a fuvarozás – írja az adozona.hu.
Többször módosították, értelmezési nehézségek övezik az év elején életbe lépett áruforgalmi ellenőrzési szabályokat. A HVG kiadó terméke, az EKÁER a gyakorlatban segít eligazodni.
Ha papíron Romániából Horvátországba visz árut, ne forintról szóljon a számla, ne Miskolc legyen az autó célállomása, és tudjon mit mondani, ha megállítják ellenőrzésen - ezeket a léceket is leverte pár trükköző vállalkozó.
Mi történik, ha úton van a szállítmány, és bedől a forint? Hogyan lehetne rávenni egy külföldi üzleti partnert arra, hogy a magyar adóhatóság kedvéért pluszmunkát végezzen? Elindult az EKAER, vagyis az elektronikus menetlevél-rendszer, a cégek pedig tele vannak kérdésekkel. Nem csoda, hiszen gyakorlatilag élesben tesztelik rajtuk a szoftver béta verzióját. Matematika, logika nélkül.
Jön a fizetős M0-s, egy rakat új adó, illetve pár adókedvezmény, változnak a cafeteria szabályai, indul a fuvarozókat ellenőrző elektronikus rendszer, változik a KRESZ-vizsga, és az autóbontók is kapnak egy plusz adminisztrációt.
Ha az unióból érkezik egy szállítmánya, akkor azt is tudnia kell, hogy milyen rendszámú kamionra, mikor és pontosan hol rakták fel az áruját, mert az adóhatóság minden fuvart követni akar. Ha a szállítást nem az ön cége szervezi, akkor sincs menekvés: rá kell bírnia a fuvarszervező partnerét arra, hogy időben küldje el az adatokat, különben jöhet az áru értékének 40 százalékáig kiszabható bírság.
Az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszert az áfacsalások kiszűrésére hozták létre, de nem csak a fuvarozóknak jelent majd többletterheket, hanem azoknak a kisboltosoknak is, akik saját maguk szállítják árujukat.
Az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszert azért hozták létre, hogy ne indulhasson útnak áruszállítmány a NAV tudta nélkül. Ám a rendszer számos visszaélésre ad lehetőséget.