Nő az interneten és mobilon bankolók száma
Az idén június végén 396 ezer lakossági és 61 ezer vállalati ügyfél intézte interneten keresztül pénzügyeit, akiknek a száma egy év alatt 41 százalékkal, illetve 24 százalékkal nőtt.
A GKI, a T-Mobile Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült kutatás szerint a bankok várakozása alapján az év folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internet banking ügyfelek száma: a lakossági ügyfeleké 35-40 százalékkal, a vállalatiaké pedig 28-30 százalékkal. Így az év végén a lakossági internet banki ügyfélkör nagysága várhatóan 460 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 72 ezer körül alakul.
Az elemzés kimutatta azt is, hogy a mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel az idén június 30-án mintegy 540 ezer lakossági és 59 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10 százalékkal, egy év alatt pedig 69 százalékkal növekedett.