A gyógyszerreklámok húzták a TV2 bevételeit
A TV2 kereskedelmi csatorna idén januárban 1,18 milliárd forintos bevételt könyvelt el, ami 24,2 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. A bevétel februárban 1,69 milliárd forintra nőtt, ami 7 százalékos növekedést jelent a korábbi évhez képest.
Várdy Zoltán, a csatorna kereskedelmi igazgatója szerint az idei évet nyitó eredmények kiemelkedőnek számítanak ebben a hirdetői szempontból visszafogott időszakban. Januárban a gyógyszeripari cégek kiemelkedő aktivitása nagyban hozzájárult a bevételek növekedéséhez - áll a csatorna a hvg.hu-hoz eljuttatott közleményében.
"Az elért eredmények azt bizonyítják, hogy a TV2 által biztosított fix ár és a fogyasztó elérések garantált teljesítése továbbra is vonzó a hirdetők körében, hiszen így az ügyfél költségvetése ismeretében biztonsággal tudta tervezni, hogy milyen fajlagos költséggel, hány fogyasztót ér el" - teszi hozzá a közlemény.
Az igazgató szerint a bevételi struktúrának megfelelően a januári és februári összegek tartalmazzák a televízió teljes bevételét, ami a reklámszpotok és a szponzorálás esetében az ügynökségi jutalék értékét is magában foglalja.
A TV2-t működtető MTM-SBS Rt. csoport 2004-ben az előzetes - magyar számviteli szabályok alapján készült, nem konszolidált, nem auditált – adatok alapján 22,55 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 2,53 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta a tavalyi évet.
A társaság mérlegfőösszege az előző év azonos időszakához viszonyítva 12 százalékkal, 15,19 milliárd forintra nőtt 2004-ben, míg bevétele átlagosan 15 százalékkal növekedett.