Újabb brüsszeli lendület a dohányzás ellen
Az ENSZ közelgő dohányzásellenes világnapja alkalmából az Európai Bizottság bejelentette, hogy Európa-szerte televíziós hirdetési kampányt indít, amely a halálos kimenetelű szokás “abnormálissá tételét” célozza meg.
A Help fantázianéven futó kampány célja annak bemutatása, hogy a szenvedélybetegek, a dohányzás áldozatai, illetve azok, akiknek életét a dohányzás befolyásolja, számíthatnak a segítségre. A most bejelentett hirdetések azt mutatják, hogy mennyire abnormális dolog a dohányzás, és milyen problémákat vet fel. A hirdetésekben három mindennapi szituációban papírtrombitákkal és sípokkal helyettesítik a cigarettát: a filmecskék nem marasztalják el a dohányosokat és a fiatalokat, hanem ehelyett magát a cigarettát teszik nevetség tárgyává - hangoztatta közleményében a brüsszeli végrehajtó testület.
Markosz Kiprianu, az egészség- és fogyasztóvédelem európai biztosa sajtótájékoztatóján arra is emlékeztetett, hogy a bizottság már elfogadta azt a jogszabályt, amely figyelmeztető képeknek - többek között feketére színeződött tüdő ábrájának - a cigarettásdobozon történő elhelyezését vezeti be. Elmondta azt is: a hirdetéseknek az a célja, hogy meggyőzzék a fiatalokat, a dohányzás nem "menő", nem csodálatos – sőt nem is normális dolog. A május 31-i világnaptól Magyarországon is dohányzásellenes kampány indul. Ennek keretében a szóban forgó hirdetések magyar televíziós csatornákon is láthatók lesznek.