A Trigránit, az OTP és a Mol is versenyben Ferihegyért
A Trigránit, az Euroinvest, az OTP és a Mol, valamint a velencei és trevisói repülőteret működtető olasz Save Spa alkotta konzorcium is adott be ajánlatot a Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatának előminősítő szakaszára - erősítette meg a Világgazdaság hírét Völker Zsolt, az Euroinvest vezérigazgatója.
A konzorciumi tagok összesen több mint ötmilliárd euró saját tőkével rendelkeznek - mondta Völker Zsolt. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) a június 6-án közzétett felhívásban legalább két milliárd euró összes saját tőkét vagy pénzeszközt kötött ki az előminősítés egyik feltételeként.
A cél, a budapesti nemzetközi repülőteret üzemeltető társaságot magyar kézben tartani - hangsúylozta a vezérigazgató. Azt, hogy mennyi idő alatt, mekkora értékű fejlesztést hajtanának végre, nem kívánta közölni. Bár a pályázati felhívás lehetőséget ad a konzorciumon belüli változtatásra a privatizációs szervezet előzetes engedélyével, nem terveznek módosítást, de a szerződés ennek lehetőségét sem zárja ki.
Az OTP Bank Rt-nél a konzorciummal kapcsolatban csak annyit árultak el, hogy pénzügyi befektetőként tagja a konzorciumnak az OTP Bank, amely rövid és hosszú távon egyaránt a nyereséges üzlet lehetőségét látja a tranzakcióban.
A Mol Rt. szintén megerősítette a konzorcium megalapítását. elmondta: "Azért vesznek részt a konzorciumban, mert úgy gondolják, hogy a Mol rövid és hosszú távú érdekeit egyaránt szolgálja, hogy részt vehet a repülőtér üzemanyag-ellátásának biztosításában, ami iránt a vállalat korábban is érdeklődött" - mondta Kántor Sándor, a cég kommunikációs vezetője.
Az előminősítő szakaszra tizenegy befektető, illetve befektetői konzorcium adta be írásos szándéknyilatkozatát június 29-én, de a privatizációs szervezet nem közölte a résztvevők nevét. Az ÁPV Rt. július 12-ig értesíti a jelentkezőket a pályzati szakasz eredményéről.
A 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest Airport Rt. privatizációján való részvételre már jelezte szándékát a német Hochtief Airport GmbH (HTA), a brit BAA, a koppenhágai repülőteret üzemeltető CPH International A/S és a német Fraport-Deutsche Bank konzorciuma. A sajtójelentések szerint érdeklődik a BA iránt a spanyol Abertis, a szintén spanyol Ferrovial, az ausztrál Macquarie Airports (MAp), a szingapúri-amerikai Changi-Bechtel és a bécsi Flughafen Wien is.