ELADÓ A BUDAPEST AIRPORT
Kétfordulós, előminősítéssel induló privatizációs pályázatot hirdetett a 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest...
Kétfordulós, előminősítéssel induló privatizációs pályázatot hirdetett a 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest Airport Rt. (BA Rt.) 75 százalék mínusz egy szavazatnyi részvénycsomagjára az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.), amely a pályázati kiírásban jelezte, a vétel a jegyzett tőke 100 százalékára is kiterjedhet. Ehhez módosítani kell majd a privatizációs törvényt, amely a BA 25 százalék plusz egy szavazatát a tartós állami tulajdonú körbe sorolta. Az ÁPV a múlt heti kormánydöntés alapján a cég ingóságait kínálja fel vételre, míg a BA-nak a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal az ingatlanokra kötött határozatlan idejű vagyonkezelői szerződését hosszú távú, meghatározott időre szóló szerződésre módosítja. Az értékesítés elsődleges céljaként az ÁPV a ferihegyi és a siófok-kiliti repteret üzemeltető társaság versenyképességének, a szolgáltatások színvonalának növelését, valamint a nemzetbiztonsági szempontok érvényesíthetőségét jelölte meg. A pályázónak a kiírás szerint legalább egy, évi minimum 10 milliós utasforgalmú nemzetközi repteret kell működtetnie, vagy 2 milliárd euró saját tőkével vagy pénzeszközzel kell rendelkeznie. A vételárat egy összegben, készpénzben kell kifizetnie a befektetőnek. Érdeklődőkben nincs hiány: az előzetes hírek szerint többek között a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest Rt., a német Fraport, a dán KSL is pályázna a cégre. A tavaly mintegy 33 milliárd forint árbevételt, 10 milliárd forintot meghaladó adózás előtti eredményt elért BA Rt. részvényeiért a piaci hírek szerint 100 milliárd forintot is kasszírozhat az ÁPV.