Dízel Audik győztek a 24 órás versenyen
Az Audi AG a motorsport történetének fontos fejezetét nyitotta meg a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésével. Az új Audi R10 TDI az első dízelmotoros autó, amelynek sikerült megnyernie a világ vitathatatlanul legkeményebb autóversenyét.
© audi.hu |
A két Audi R10 TDI –amelyeket 650 lóerős V12-es TDI motorok hajtanak- messze a leggyorsabb és legtakarékosabb autók voltak. A verseny teljes ideje alatt az egyik ingolstadti sportkocsi a mezőny élén állt. A Le Mans-i rekordtartó Tom Kristensen vezette a verseny leggyorsabb körét – 3 perc 31,211 másodperccel- és ő az első pilóta, aki 16 köt tett meg egyetlen tankolással egy LM P1-es autó kormánykereke mögött. 380 kör megtételével az Audi az új távolsági rekordot is beállította.
Az Audi fogyasztásból eredő előnye a verseny nézői számára is látható volt: az Audi pilótái átlagosan 14 körönként iktattak be kiállásokat, hogy 90 liter üzemanyagot tankoljanak. A benzinüzemű motorokra hagyatkozó ellenfeleknek számottevően gyakrabban kellett megállniuk.