Dízel versenyautóval akar bajnok lenni az Audi

1 perc

2006.06.08. 11:59

Harmincezer kilométernyi tesztelés és 1500 órányi fékpadi próba után június 17-18-án az Audi AG az autógyártók között elsőként dízelmotoros versenyautóval száll be a versengésbe, hogy megszerezze a franciaországi Le Mans-ban megrendezett legendás 24 órás versenyen a végső győzelmet.

© audi.hu
Az Audi az új R10 TDI-vel a Sebringben (USA) megrendezett 12 órás versenyt megnyerte, ami meggyőző demonstrációja volt az Audi TDI Power motor teljesítőképességének. És mindez a forradalmi dízel-sportautó első próbáját követően alig négy hónappal történt.

A korábbi R8-as modellel az Audi öt alkalommal nyerte meg Le Mansban a 24 órás versenyt. Ha ide számítjuk a Bentley sikerét a 2003-as szezonban, amikor azzal a Speed 8 modellel nyert, amelynek hátuljában az Audi Sport által kifejlesztett motor adta a hajtást, az Audi-technológia már 2000 óta veretlen a világ leginkább „autótpróbáló” versenyén .

© audi.hu
Az R10 TDI V12-es, alumíniumból készült erőforrása 650 lóerős , de még figyelemre méltóbb a több, mint 1100 newtonméteres maximális nyomatéka . A tengelykapcsolónak és a sebességváltónak ki kell bírnia az ezekből a rendkívüli erőkből adódó igénybevételt, ugyanúgy, mint a versenyzőknek – és mindezt 24 órán keresztül.

Franl Biela (D), Dindo Capello (I), a Le Mans-i győzelmi rekorder Tom Kristensen (DK), Allan McNish(GB), Emanuele Pirro (I) és Marco Werner (D) személyében hat rutinos versenyző indul az Audi színeiben , akik mindegyike tisztában van azzal, hogyan kell győzni Le Mansban. Ugyanez érvényes a Joest Audi Team-re, amely a két kocsit indítja.