Fideszes vállalkozók jártak jól a kisiskolásoknak indított utazási kedvezménnyel
A HVG közérdekű adatigénylése ellenére sem adta ki eddig a Rogán-féle minisztérium alá tartozó Magyar Turisztikai Ügynökség, hogy pontosan mennyit kereshettek a gyerekeket megcélzó turisztikai marketingprogram, a Kajla működtetői. A projektre elköltött állami pénzek nagy része bizonyosan az Orbán-kormány kedvenceinél landolt, köztük annál a kommunikációs szakembernél, aki Orbán Ráhellel együtt ad tanácsot a turisztikai ügynökségnek.
A behálózott gyerekeknél csak a Fideszes cégek örültek jobban a Magyar Turisztikai Ügynökség idén nyáron beindított Kajla-projektjének. Júniusban minden alsó tagozatos diák az iskolai bizonyítványával együtt kapta meg az úgynevezett Kajla útlevevelét. Ezzel és a diákigazolványukkal júliustól ingyen utazhattak a programban megjelölt 41 turisztikai látványossághoz, felnőtt kísérőik pedig kedvezményesen vehettek jegyet a MÁV és a GYSEV, illetve a Mahart és a Bahart egyes járataira. A kijelölt településeken a lepecsételt Kajla-útlevéllel éttermekben és szállodákban is kaphattak kisebb kedvezményeket. A posta pedig ingyen kézbesítette a gyerekek Kajla-figurás képeslapjait. A program része volt az internetes honlap kifejlesztése mellett egy mobilapplikáció is, amelyre a szülőknek kellett regisztrálniuk, így a rendszer alkalmas az utazási és fogyasztási szokások megfigyelésére is.