Eljött a plakátháború újabb felvonása, Karácsony lehet a táblabíró

Szabó Yvette

3 perc

2019.10.22. 13:30

2019.10.22. 13:57

Gyökeres átalakulást hoz a kültéri reklámok bizniszében az ellenzék győzelme Budapesten és a Fidesztől elhódított városokban, mert mostantól a települések új irányítói határozhatják meg, hogy kinek hol adnak engedélyt a „településkép védelmében”.

Alaposan át kell gondolnia Orbán Viktornak, hogy még mindig változtatni akar-e az óriásplakátok tilalmán, ellenkező esetben Mészáros Lőrinc cége több ezer plakáthelyet bukhat el. Valószínűleg milliárdos üzletet hagyott veszni a kormányfő csapata azzal is, hogy nem kételkedett Tarlós István győzelmében.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV már jó ideje kiírta a közbeszerzést a közlekedési vállalat hirdetési felületeinek hasznosítására, de a választásokig nem értékelték ki a pályázatokat. A HVG értesülései szerint túl nagy versenyre amúgy sem lehetett számítani, mert a feltételeket úgy határozták meg, hogy a végső haszonélvező gyakorlatilag csak a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Publimont és a francia JCDecaux lehetett volna, de még így is nehéz volt jogszerűen nyertesnek kihozni a felcsúti milliárdost. Szakmai körökben legalábbis ezzel magyarázták a késlekedést. Most azonban már az új városvezetés kapta kezébe a lehetőséget, hogy kihirdesse a tender eredményét, vagy még inkább, eredménytelenségét.

Tarlós István plakátja az önkormányzati választás előtt

Újrázásra játszott a Fidesz

Túry Gergely