Már tesztelik a világ leghosszabb repülőjáratát
A repülőgépmérnökök mellett orvosok is vizsgálják a legnépszerűbb ausztrál légitársaság New York-Sydney és London-Sydney járatának lehetőségét. Az üzemanyagtartályok kibővíthetősége mellett kérdés az is, hogy az utasok hogyan bírják majd a 20 órás bezártságot, miközben leszállás nélkül 13 időzónán repülnek át.
A repülést imádók aligha sajnálták volna a pénzt, hogy felülhessenek arra a Boeing–787-9 Dreamlinerre, amely New Yorkból szállt fel október 18-án, pénteken, hogy húsz óra múlva Sydneyben landoljon. A fedélzeten azonban nem jutott számukra hely, ott a személyzeten kívül csak az ausztrál Qantas Airways alkalmazottai, valamint tudósok és orvosok voltak, összesen negyvenen.
A Boeing útja ugyanis egy kísérlet része, amivel azt tesztelték, van-e létjogosultsága annak, hogy elindítsák a világ leghosszabb légi járatát, megbízhatóan teljesíti-e a repülőgép a mintegy 17 ezer kilométeres távot, és kibírják-e az utasok az extra hosszú időt a levegőben. Ha sikeresnek bizonyul az első teszt, akkor a Qantas novemberben és decemberben a Dreamlinert Londonból, majd még egyszer New Yorkból is elküldi Sydney-be.