Hülyeségből is lehet pénzt csinálni, de erre azért nem érdemes bazírozni
Üzleti angyalt, azaz startupok támogatóját kérdeztünk arról, milyen területeken érdemes belefogni vállalkozásba, és mi kell ehhez.
„Első látásra őrültnek tűnő ötletből rengeteg van, és soha nem volt könnyebb befektetőt találni a megvalósításukhoz, mint ma, ha a legkisebb esélyét is fel tudjuk mutatni, hogy működhet az üzlet” – mondja a navigációs szoftverek nemzetközi piacának egyik főszereplőjévé nőtt NNG Kft. egykori alapítója.
Balogh Péter ma, a feleségével együtt létrehozott Baconsult Kft. ügyvezetőjeként, üzleti angyal: olyan befektető, aki startup vállalkozásokat támogat. Őt szembesítettük rovatunk, a szokatlan külföldi üzleti ötleteket bemutató Őrült vállalkozás idei termésével.
Hiába lehet azonban befektetőket találni, árnyalja az első mondatából kicsengő optimizmust: akár őrülten jó, akár tiszta őrültség, sikeres vállalkozást indítani egyáltalán nem könnyű. Merthogy „ebben a mérhetetlen innovációs és termékdömpingben, ha valamiből hiány van a piacon, az a kielégítetlen vásárlói igény”.
Ez egyébként arról a cikkünkről jutott Balogh eszébe, amely szerint több cég szakosodott az egyre gyakoribb hőhullámok kellemetlen hatásainak kivédésére: az egyik andalító háttérzajokkal, a másik hálózatba kapcsolható okospohárral, a harmadik klimatizált párnával.
Eddig kevésbé kiaknázott ötletnek találja az új szakmák egyikét, az étlapmérnökséget.