Bécsben fekszenek le, és Brüsszelben kelnek azok az utasok, akik az Osztrák Államvasutak (ÖBB) idén januárban újraindult Nightjetjeire váltanak jegyet. Ezen az útvonalon 16 évig szünetelt az átszállásmentes éjszakai kapcsolat; mostani felélesztése szakértők szerint annak is jele, hogy a vasúttársaságok egyre több helyen szeretnének valódi alternatívájává válni a repülőknek.
Ezt hangsúlyozta a Brüsszel Déli pályaudvarára befutott – részben politikusokból álló VIP-utasokkal megtöltött – első szerelvényről kipihenten leszálló Karima Delli, az Európai Parlament közlekedési és idegenforgalmi bizottságának vezetője is. Szerinte az éjjeli járatoknak leginkább a 600–1800 kilométeres távokon van keresnivalójuk. Ez aligha csupán kincstári optimizmus, hiszen az éjszaka közlekedő vonatok jó évtizeden át tapasztalható visszaszorulása után mind több társaság indít (újra) ilyeneket.