Letarolt rádiós piac: újabb szintre lépett a kormányzati médiakoncentráció

HVG

3 perc

2020.02.13. 06:00

2020.02.13. 08:25

Kincset érő hozzáférést találtak több millió magyarhoz, amit Mészáros Lőrinc intézői már birtokba is vettek. Pont azokban a városokban és korcsoportokban hozhat ez sokat, ahol ősszel veszítettek támogatottságukból a kormánypártok.

Aligha okoz problémát ezentúl, ha a kormány a közösségi médiában akarja eljuttatni nyílt vagy burkolt üzeneteit több millió magyarnak. A Rádió 1 és a Retro Rádió jól bejáratott Facebook-oldala egy-egy hónapban együttesen több millió embert ér el, és januártól már ezek reklámfelületeit is elkezdte értékesíteni az az ügynökség, amely 2019 végén került Mészáros Lőrinc milliárdos közelébe.

Ezzel újabb szakaszába lépett a kormányhoz közeli médiakoncentráció. Az újonnan megszerzett felületek különösen értékesek lehetnek azokban a városokban, amelyekben októberben az ellenzék győzött.

Mészáros Lőrinc két cégvezetője, Schmidt Zoltán és Halmi Tamás december végén nemcsak a Vajna-örökségből nyerte ki az ország egyik leghallgatottabb csatornáját, a Rádió 1-et (amiről a napokban a media1.hu szakportál is beszámolt), hanem több olyan vidéki frekvenciához is hozzájutott, amelyek addig csak hálózatba kapcsolódtak a Rádió 1-gyel, az üzemeltetőjük azonban független cég volt.

Néhány éve még jó üzletnek tűnt a helyi médiumok számára, hogy összekössék sorsukat a csak budapesti frekvenciát elnyert Andy Vajnával, és napi négyórányi helyi tartalom előállítása mellett a csatorna maradék műsoridejét a Rádió 1 anyagaival töltsék meg, reklámfelületeiket pedig Vajna csapatával értékesíttessék.