Orbánék rájöttek, hogy a Kubatov-lista nem helyettesítheti a közösségi oldalakat
A Fidesz-hívek öregedése miatt drasztikusan fogyhat a szavazótábor. Ezt a kormánypárt is felismerte, és új utakat, arcokat keres a fiatalok elcsábításához. Egyelőre még csak tapogatózik a virtuális térben.
Olykor szabadságharcot vívott a Facebookkal, olykor liberális fertőként állította be a közösségi média és az influencerek világát, mára azonban a Fidesznek is be kellett látnia: csakis ezeken a platformokon és ezekkel a módszerekkel tudja megszólítani a fiatalokat, akik egyre inkább távolságtartók szüleik nemzedékének politikusaival szemben. Pontosabban nem mindenkivel szemben.
Különösen fájdalmas lehet Orbán Viktor számára, hogy éppen Gyurcsány Ferenctől kapott pofont a virtuális térben. Bár a DK vezérét csak harmadannyi (240 ezer) ember követi a Facebookon, mint Orbánt (680 ezer), chatbotjával annyira népszerű a fiatalok körében, hogy közönségtalálkozóin komplett vendéglátóhelyeket tud megtölteni rajongóival. Ha Gyurcsány Facebook-oldalán valaki ráklikkel az alábbi ablakra, a chatbot szórakoztató üzeneteket kezd küldeni neki:
A fideszesek is érzik, hogy dobni kellene már valamit. A harmincas évei elején járó Alakszai Zoltán például az önkormányzati választások előtt azt ígérte miskolci polgármesterjelölti kampányában, hogy OKJ-s influencerképzést indít, ha győzelmet arat.