Nem az e-könyvek, az internet mentette meg a könyvkiadást
Csak az online kereskedelemnek köszönhető, hogy a könyves szakmának nem lett „kampó”. Az e-könyvek iránt azonban a járvány alatt sem sokat nőtt a kereslet.
Áprilisban megfeleződött a piac nagy részét lefedő két nagy könyvterjesztő forgalma. Nagyjából ennyi lehet az egész szegmens árbevétel-csökkenése is, ami főleg abból adódik, hogy a könyvesbolti értékesítés gyakorlatilag a nullára esett vissza március közepe és május vége között. Ezzel Magyarország még a szerencsésebbek közé tartozik Európában: Olaszországban például 60, Romániában 70 százalékkal zsugorodott a könyvpiac.
Némi kárenyhítést – mint sok más területen – az online rendelések jelentettek. Kolosi Tamás, a Líra tulajdonosa szerint náluk két és félszeresére, míg a Bookline-nal korábban frigyre lépett Librinél – árulja el Kovács Péter vezérigazgató – másfél-kétszeresére nőtt a webes értékesítés. (A bookline-os előzmények miatt a Librinél korábban is erősebb volt az online értékesítés, az árbevétel harmada származott ebből.) A kiadók maguk is erősítették saját webshopjaikat, volt, ahol háromszoros növekedést értek el, így összességében a korábbi 30-35-ről becslések szerint 40-45 százalékra emelkedett az online kereskedelem részesedése.