Kétezer év kellett, hogy valakinek eszébe jusson: Jézus neve is lehet üzlet

2 perc

2020.11.23. 12:00

Végig itt volt az orrunk előtt, de csak egy leleményes sváb üzletember jutott el odáig, hogy kihasználjon egy – valószínűleg – zseniális marketingfogást.

Emlékeznek a régi viccre, amelyben a nagy üdítőital-konszern vezetői felkeresik a pápát? Jelentős összeget ajánlanak azért, hogy termékük neve bekerüljön a Miatyánkba, de az egyházfő nem áll kötélnek. A csalódott menedzserek a vatikáni lépcsőket elhagyva azt latolgatják, vajon mennyit fizethettek a pékek a „mindennapi kenyerünk” említéséért.

Hogy Werner Lustig sváb üzletember mennyit fizetett, ne firtassuk, de sikerült neki az, amire kétezer éven át senki sem gondolt: megszerezte magának az INRI („Názáreti Jézus, a zsidók királya”) rövidítés jogait. Egészen pontosan azt védette le, hogy az egész EU-ban használhassa a feszületekről ismert négy betűt, mégpedig négy termékkategóriában: textíliák, italok, bőráruk és kozmetikumok. A következő terv valamilyen itóka, de az internetes boltban egyelőre trikókra vesznek fel előrendeléseket, darabonként nyolcvan euróért. A szállítást a tervek szerint ezekben a napokban kezdik. A slim-fit, uniszex kivitelű fehér T-shirtök elejét szolid INRI felirat díszíti arany színben, a hátukat a Krisztus képmását idéző torinói lepel fotója tölti ki. Viselés közben nem látszik, hogy a nyak tájékán a trikó belső oldalán Jézus utolsó szava olvasható: